След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Audi Quattro, един от най-важните модели в историята на германската компания, е митичен автомобил благодарение на успехите си в света на рали спорта, но също така и покрай прочутата си система за задвижване на всички колела и мощния 2,1-литров петцилиндров турбо двигател. Първите агрегати развиват 200 к.с. и 284 Нм. Впоследствие, от 1987 г., се появява 2,2-литров с турбо, чиято мощност е 220 коня. Всички те се комбинират с 5-степенна механична скоростна кутия.