След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Още един митичен модел в историята на германската марка. Това е RS2 Avant, представен за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през 1993 г., който също използва петцилиндров двигател с турбо. Той е разположен надлъжно и развива максимална мощност от 315 к.с., което позволява на това комби да ускори от място до 100 км/ч само за 4,8 сек. Скоростната кутия е шестстепенна механична.