След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Volvo 850, произвеждан между 1990 и 1997 г., има петцилиндрови двигатели с работен обем 2.0 или 2.5 литра. Но, без съмнение, най-известният от тях е така нареченият B52324T4, с 2,3 литра работен обем, на версията 850 R. Той развива 250 коня и 352 Нм. С ръчната скоростна кутия M59, механичния диференциал с ограничено приплъзване тип Torsen, по-големия интеркулер и електронния блок за управление Motronic 4.4, шведският модел се превръща в легенда.