IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 легендарни бензинови двигатели

В класацията има четири японски и един немски мотор

5 легендарни бензинови двигатели

В съвременния автомобилен свят производителите могат да говорят часове за супертехнологиите, използвани за подобряване на двигателитге, за екологичността му, но по някаква причина почти винаги мълчат за неговата надеждност. Всъщност, модерните двигатели не могат да се похвалят със същата надеждност, която са имали тези преди десет години. Като 5-те в тази класация.

Toyota 3S-FE

5 легендарни бензинови двигатели

Класацията открива двигателя на японската марка Toyota, която отдавна се смята за символ на надеждност. 3S-FE е основният сред двигателите от серията S. Произвежда се от 1986 до 2000 г. и се монтира на почти всички автомобили на марката. 3S-FE е редови 4-цилиндров с обем от 2-литра. Неговата мощност варира от 115 до 130 к.с. Този двигател може лесно да кара 500 000 километра без големи ремонти, трябва само редовно да му се сменя маслото, а ангренажния ремък - на всеки 100 000 км.

Opel C20NE/ X20SE

5 легендарни бензинови двигатели

Двигателите от серията C20NE/X20SE са прости агрегати, които, на практика, лесно могат да изкарат до половин милион километра без основен ремонт. Произвеждат се от 1987 до 1999 г. и са инсталирани на такива модели като Opel Astra F, Calibra, Frontera, Kadett и много др. C20NE/X20SE са двигатели с 8 и 16 клапана и вместимост от 2 литра с многоточков инжекцион. Мощността им варира от 114 до 130 к.с.

Honda D-series

5 легендарни бензинови двигатели

Семейството двигатели от D-series включва над 10 различни версии с обем от 1,2 до 1,7 литра. Тези мотори се отличават с доста "весел" нрав. Можеш да ги форсираш до 7000 об/мин, като същевременно разполагат с ресурс от 350-400 хиляди километра без основен ремонт. Тези двигатели се произвеждат от 1984 до 2005 г. и са монтирани на Civic, HR-V, Accord и много други модели на Honda.

Mitsubishi 4G63

5 легендарни бензинови двигатели

Друго легендарно японско семейство. 4G63 е четирицилиндров редови двигател с обем от 2 л. Произвежда се от 1982 до 2006 г. и през това време има огромен брой модификации. Първите му версии са с един разпределителен вал и три клапана на цилиндър, след това се появяват версии с 16 клапана. По-късно неговите модификации имат система за промяна на фазите на газоразпределение и турбокомпресор. Модифицирана версия на този двигател се поставяше на легендарния Mitsubishi Lancer Evolution IX, където често бе подлаган на тотално луд тунинг. В най-простите версии този двигател може лесно да измине 500 000 км.

Toyota 2JZ-GE

5 легендарни бензинови двигатели

Още една легенда на Toyota. V-образните "шестаци", които се превръщат в икони на автомобилните състезания и на тунинга, също са сред най-надеждните двигатели. Тези мотори са с обем от 3 л и мощност от 200 до 220 к.с. Произвеждат се от 1991 до 2007 г. и през всичките тези години са подлагани на сериозен тунинг. Обикновените версии на тези двигатели без турбокомпресор лесно преминаваха отметката от 500 000 км и дори се приближаваха до 1 млн. Наистина легенда!

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    do shvavenzi kasken ( преди 10 месеца )
    Аз пък имам мерцедес 300CE 24v и мога да кажа същото и за твоята кола.Да моя е на по-малко км но пак работи като нов.
  • #9
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизеловите редови двигатели на Мерцедес със стоманен блок и голяма кубатура издържат над 700-800 хиляди без интервенции по двигателя. Последният такъв двигател е 3.2-литровия ОМ648, слаган на Е320 CDI и Е280 CDI W211 до 2005. След това минаха на V-образния ОМ642 с алуминиев блок и много системи за намаляване на емисиите. Сега през 2018 отново пуснаха редови 6-цилиндров дизел ОМ656 (но отново с алуминиев блок), който се слага на Е400d и S400d.
  • #8
    34 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    На Тойота двигателите все още са изключително здрави. Може би те са единствените, които си запазиха качеството на колите. Пълно е с таксита Камри и Приуси на над милион км. без да са им правени ремонти. В САЩ и Канада такситата и тези, които въртят много километри си вземат Тойота. Много европейски градове също има много Приуси и се карат по много и оплаквания няма.
  • #7
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Първата ми кола Астра Ф беше с C20NE. Докараха ми я от Холандия на 130 000 км. по километраж, а в действителност на колко е била нямам на представа. Беше обаче доста добре поддържана и почти, като нова без забележки. Сложих и АГУ и така я карах до 320 000 км. Започна да гние тук-там, а не ми се занимаваше с тенекии и я продадох на приятел, който имаше роднина тенекеджия. Оправи я и я кара още дълго време. Двигател и СК не са пипани. Само дербни ремонти и окачване. Супер здрава машина беше!
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Мда .. е тва трябва да си казвате след покупка в Горубляне
  • #5
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Пасати имах в предвид!!
  • #4
    7 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Епа ,то Падате има на по 500-600 хил.,както и Голфове,та тея оризарки къде са тръгнали???
  • #3
    8 rate up comment 26 rate down comment
    porsche911 ( преди 10 месеца )
    Колега, двигателите на Mercedes, до около 250 хил. км, се разработват - истинската им работа започа след тоя пробег!!
  • #2
    33 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    2JZ е редови, не V-образен. Моят е на почти 270000км и работи като швейцарски часовник. Проблеми не съм имал, а и не очаквам. Съмнявам се Мерцедес да са имали някога по-добър двигател.
  • #1
    13 rate up comment 33 rate down comment
    А бе ( преди 10 месеца )
    Тия будалкат ли се с нас?Посочените двигатели са добри наистина,но не могат да се сравнят със старите Мерцедеси!Че то в България мерцедес на по-малко от милион не влизаше! Сега,естествено,не е така и Мерцедесите станаха трошливи.