Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан ръчно в Афалтербах по системата "един човек - един двигател", той има алуминиев картер, ковани бутала, специално покритие на цилиндровите глави и буталата за по-ниско триене, и турбо от BorgWarner в средата на V-то. Има и деактивация на цилиндрите за икономия на гориво. Но най-важното е, че върховата версия има 630 коня, 900 нютонметра и вълшебния звук на истински "осмак".
Произвеждан: 2014 до днес
Работен обем: 3982 куб. см
Мощност: до 630 конски сили