Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Rolls-Royce-Bentley L Series
"Шест и три четвърти" е вълшебна фраза за всички познавачи на британските класики. Говорим за двигател, който се произвежда (макар и с безброй модификации) вече цели шест десетилетия. Работата по него започва през 1952 и е истински подвиг: от инженерите се изисква да създадат заместник на дотогавашния шестцилиндров мотор, който да не струва повече от него, да не тежи повече, да дава поне 50% повече мощност, и накрая да се събира под същия капак и да ползва същия радиатор.
"Шест и три четвърти" е вълшебна фраза за всички познавачи на британските класики. Говорим за двигател, който се произвежда (макар и с безброй модификации) вече цели шест десетилетия. Работата по него започва през 1952 и е истински подвиг: от инженерите се изисква да създадат заместник на дотогавашния шестцилиндров мотор, който да не струва повече от него, да не тежи повече, да дава поне 50% повече мощност, и накрая да се събира под същия капак и да ползва същия радиатор.