Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Rolls-Royce-Bentley L Series
Първоначалният работен обем е 6.2 литра, с алуминиеви глави и два карбуратора. През 1970 поредната преработка му дава 6750 куб. см ("шест и три четвърти") и работи толкова тихо, че създава легендата за Ролс-ройса, в който най-гръмкото нещо е часовникът. Днес този мотор живее под капака на Bentley Mulsanne Speed, където произвежда 536 коня и смазващите 1100 нютонметра въртящ момент. Вероятно това ще е лебедовата му песен, но пък каква песен!
Първоначалният работен обем е 6.2 литра, с алуминиеви глави и два карбуратора. През 1970 поредната преработка му дава 6750 куб. см ("шест и три четвърти") и работи толкова тихо, че създава легендата за Ролс-ройса, в който най-гръмкото нещо е часовникът. Днес този мотор живее под капака на Bentley Mulsanne Speed, където произвежда 536 коня и смазващите 1100 нютонметра въртящ момент. Вероятно това ще е лебедовата му песен, но пък каква песен!
Произвеждан: 1959 до днес
Работен обем: 6750 куб. см
Мощност: до 536 к. с.