Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Ford Modular Engine
Ford прави V8 мотори още от 30-те години. Но най-прочутите от тях се раждат малко случайно в началото на 80-те. След като успешно е направил революция в дизайна, заменяйки ръбатите квадратни туловища с по-аеродинамични форми, тогавашният шеф Доналд Питърсън се заема да обнови и двигателите. На инженерите е възложено да създадат V8, който да е по-добър от предишния във всяко отношение: мощност, икономия, емисии, гладка работа.
Главният инженер Джим Кларк и хората му разглобяват и проучват десетки двигатели от Европа и Япония, за да съберат най-добрите идеи. Но истински гениалното им хрумване е да създадат архитектура, която да може да носи цяла гама от различни двигатели - оттам и Modular Family (модулно семейство).
Ford прави V8 мотори още от 30-те години. Но най-прочутите от тях се раждат малко случайно в началото на 80-те. След като успешно е направил революция в дизайна, заменяйки ръбатите квадратни туловища с по-аеродинамични форми, тогавашният шеф Доналд Питърсън се заема да обнови и двигателите. На инженерите е възложено да създадат V8, който да е по-добър от предишния във всяко отношение: мощност, икономия, емисии, гладка работа.
Главният инженер Джим Кларк и хората му разглобяват и проучват десетки двигатели от Европа и Япония, за да съберат най-добрите идеи. Но истински гениалното им хрумване е да създадат архитектура, която да може да носи цяла гама от различни двигатели - оттам и Modular Family (модулно семейство).