Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Тя позволява всякакви работни обеми, единичен или двоен вал, различни материали за главите и дори различен брой на цилиндрите. Всичко се произвежда с еднакви машини в една и съща фабрика, което сваля много разходите.
Версията Coyote и днес се монтира във Ford Mustang GT и във Ford F150. Беше за кратко и световен рекордьор за скорост в Koenigsegg CCR.
Произвеждан: 1991 до днес
Работен обем: 4601 - 5808 куб. см
Мощност: 190 - 765 конски сили