Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Ferrari F136
След толкова десетилетия слава това е последният атмосферен V8 за Ferrari - и създателите му са се постарали да го изпратят подобаващо. Мнозина твърдят, че този 4.5-литров агрегат от 458 Speciale e най-добре звучащият осемцилиндров двигател въобще.
Куриозното е, че дебютът му дори не е в кола на Ferrari, а в Maserati Coupe през 2001. Ще го откриете също в ослепителната Alfa Romeo 8C. През годините и обемът, и мощността му са се променяли многократно.
След толкова десетилетия слава това е последният атмосферен V8 за Ferrari - и създателите му са се постарали да го изпратят подобаващо. Мнозина твърдят, че този 4.5-литров агрегат от 458 Speciale e най-добре звучащият осемцилиндров двигател въобще.
Куриозното е, че дебютът му дори не е в кола на Ferrari, а в Maserati Coupe през 2001. Ще го откриете също в ослепителната Alfa Romeo 8C. През годините и обемът, и мощността му са се променяли многократно.