Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Но върхът несъмнено е в 458 Speciale и Aperta. Тук обемът е 4497 куб. см, мощността - 597 коня (при 9000 оборота в минута!), а въртящият момент - 540 нютонметра. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема точно 3 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч. Литровата мощност от 134 коня го прави най-мощния серийно произвеждан атмосферен двигател. В конкурса Международен двигател на годината е печелил цели осем пъти.
Произвеждан: от 2001 (планиран край през 2022)
Работен обем: 4497 куб. см
Мощност: 597 к. с.