Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Cosworth Ford DFV
Нека ви кажем само едно: това е най-успешният двигател в историята на Formula 1. Този трилитров агрегат е истинска революция и доминира по пистите цяло десетилетие.
В началото на 60-те правилникът е променен и дотогавашните 1.5-литрови мотори в F1 могат да са вече 3-литрови. Легендарният шеф на Lotus Колин Чапман звъни на бившия си инженер Кийт Дъкуърт, който е създал собствена компания заедно с Майк Костин (оттам и Cosworth).
Чапман не иска просто мотор, а блок, който може да бъде структурна част от автомобила, така че окачването да се прикрепва директно към него. Това е радикално нова идея - и страхотно трудна задача. Но Дъкуърт смята, че ще се справи, и иска 100 000 лири.
Нека ви кажем само едно: това е най-успешният двигател в историята на Formula 1. Този трилитров агрегат е истинска революция и доминира по пистите цяло десетилетие.
В началото на 60-те правилникът е променен и дотогавашните 1.5-литрови мотори в F1 могат да са вече 3-литрови. Легендарният шеф на Lotus Колин Чапман звъни на бившия си инженер Кийт Дъкуърт, който е създал собствена компания заедно с Майк Костин (оттам и Cosworth).
Чапман не иска просто мотор, а блок, който може да бъде структурна част от автомобила, така че окачването да се прикрепва директно към него. Това е радикално нова идея - и страхотно трудна задача. Но Дъкуърт смята, че ще се справи, и иска 100 000 лири.