Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Cosworth Ford DFV
Чапман успява да убеди партньора си Ford да покрие разходите. През 1967 моторът е готов. Дебютът на мотора е в Холандия, където без никакви тренировки Греъм Хил печели пол позишън, а съотборникът му Джим Кларк печели самото състезание.
През 1968 дребните повреди са вече отстранени и Lotus печели световния шампионат - първата от общо 12 пилотски и 10 конструкторски титли, завоювани от този двигател. Ford го дава и на други отбори, и DFV става най-популярният мотор в шампионата. Последната му победа е през 1983.
Чапман успява да убеди партньора си Ford да покрие разходите. През 1967 моторът е готов. Дебютът на мотора е в Холандия, където без никакви тренировки Греъм Хил печели пол позишън, а съотборникът му Джим Кларк печели самото състезание.
През 1968 дребните повреди са вече отстранени и Lotus печели световния шампионат - първата от общо 12 пилотски и 10 конструкторски титли, завоювани от този двигател. Ford го дава и на други отбори, и DFV става най-популярният мотор в шампионата. Последната му победа е през 1983.
Произвеждан: 1967 - 1985
Работен обем: 2933 куб. см
Мощност: 407 - 510 к. с.