Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Audi 3.6 FSI V8
В историята на 24-те часа на Льо Ман е имало и по-мощни, и по-революционни, и по-популярни двигатели. Но никой не е бил по-успешен от 3.6-литровия FSI на Audi. В същото време е толкова обвит в тайнственост, че дори си няма кодово име.
Началото е поставено от тогавашния шеф на VW Group Франц-Йозеф Пефген, който вика главния инженер Барецки и шефа на спортното поделение Улрих, за да им възложи да направят кола за Льо Ман. Барецки настоява моторът да е V8.
Първият готов агрегат е монтиран в R8R и завършва трети в Льо Ман през 1999. Година по-късно R8 печели първо, второ и трето място, като оставя най-бързия си конкурент цели 88 минути назад.
После Барецки добавя директно впръскване и печели нови победи през 2001 и 2002.
В историята на 24-те часа на Льо Ман е имало и по-мощни, и по-революционни, и по-популярни двигатели. Но никой не е бил по-успешен от 3.6-литровия FSI на Audi. В същото време е толкова обвит в тайнственост, че дори си няма кодово име.
Началото е поставено от тогавашния шеф на VW Group Франц-Йозеф Пефген, който вика главния инженер Барецки и шефа на спортното поделение Улрих, за да им възложи да направят кола за Льо Ман. Барецки настоява моторът да е V8.
Първият готов агрегат е монтиран в R8R и завършва трети в Льо Ман през 1999. Година по-късно R8 печели първо, второ и трето място, като оставя най-бързия си конкурент цели 88 минути назад.
После Барецки добавя директно впръскване и печели нови победи през 2001 и 2002.