Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Audi 3.6 FSI V8
Двигателят е построен от алуминий, с чифт турбокомпресори от Garrett. Единият му голям коз е издръжливостта: нито един автомобил с този мотор не е получавал повреда по време на състезание. Една от причините е в двете водни помпи и допълнителното водно охлаждане на масления радиатор за мотора и монтираната във V-то трансмисия.
Вторият му коз е икономията. С 90-литровия си резервоар колата успява да мине 12-13 обиколки - при средна скорост 180 км/ч и на трасе, където в 71% от времето газта е на макс.
По-късно модифициран вариант на този мотор печели Льо Ман и за Bentley, и после още два пъти за Audi.
Двигателят е построен от алуминий, с чифт турбокомпресори от Garrett. Единият му голям коз е издръжливостта: нито един автомобил с този мотор не е получавал повреда по време на състезание. Една от причините е в двете водни помпи и допълнителното водно охлаждане на масления радиатор за мотора и монтираната във V-то трансмисия.
Вторият му коз е икономията. С 90-литровия си резервоар колата успява да мине 12-13 обиколки - при средна скорост 180 км/ч и на трасе, където в 71% от времето газта е на макс.
По-късно модифициран вариант на този мотор печели Льо Ман и за Bentley, и после още два пъти за Audi.
Произвеждан: 1999-2006
Работен обем: 3596 куб. см
Мощност: 520 - 670 к.с.