В Европа определени версии на седаните BMW 5-Series и 7-Series, а също така и на кросоувърите X5, X6 и X7 са оборудвани с 3,0-литров турбодизел с 6 цилиндъра, като той е предназначен за клиентите, търсещи по-висок въртящ момент. Баварската компания смята да се откаже от неговото използване, като това ще стане през 2020 г., разкрива изданието издания Bimmer Today.
Прекратяването на използването на мотора ще стане на няколко етапа. Първо от него ще бъдат лишени седаните M550d, 750d и 750Ld, а след това ще дойде ред и на кросоувърите BMW X5, X6 и X7 M50d. Информацията не е кой знае колко изненадваща, след като наскоро ръководството на BMW обяви, че двигателят е прекалено сложен, а производството му твърде скъпо, за да продължи да съществува.
Самият мотор е известен под индекса B57D30S0, като беше представен през 2016 г. Той развива впечатляващите 394 к.с. и 760 Вм, като е част от семейството BMW B57D30. Двигателят се предлага с една, две или три турбини, а благодарение на високия си въртящ момент е много подходящ дори за по-големи и по-тежки модели на BMW. При кросоувъра X7 моторът осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди, а при комбито M550d времето е 4,4 секунди.
Засега е известно, че от гамата ще отпадне само тази версия на мотора, докато другите ще останат в гамата на баварския производител. Очаква се, мястото на турбодизеловия двигател да бъде заето от хибриден агрегат, в който основна роля ще играе по-малък дизелов мотор.
Снимки: BMW