IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от 6-цилиндров турбодизел

Компанията започва поетапно изваждане от употреба на двигателя B57D30S0

BMW се отказва от 6-цилиндров турбодизел

В Европа определени версии на седаните BMW 5-Series и 7-Series, а също така и на кросоувърите X5, X6 и X7 са оборудвани с 3,0-литров турбодизел с 6 цилиндъра, като той е предназначен за клиентите, търсещи по-висок въртящ момент. Баварската компания смята да се откаже от неговото използване, като това ще стане през 2020 г., разкрива изданието издания Bimmer Today. 

Прекратяването на използването на мотора ще стане на няколко етапа. Първо от него ще бъдат лишени седаните M550d, 750d и 750Ld, а след това ще дойде ред и на кросоувърите BMW X5, X6 и X7 M50d. Информацията не е кой знае колко изненадваща, след като наскоро ръководството на BMW обяви, че двигателят е прекалено сложен, а производството му твърде скъпо, за да продължи да съществува.

BMW

Самият мотор е известен под индекса B57D30S0, като беше представен през 2016 г. Той развива впечатляващите 394 к.с. и 760 Вм, като е част от семейството BMW B57D30. Двигателят се предлага с една, две или три турбини, а благодарение на високия си въртящ момент е много подходящ дори за по-големи и по-тежки модели на BMW. При кросоувъра X7 моторът осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди, а при комбито M550d времето е 4,4 секунди.

Засега е известно, че от гамата ще отпадне само тази версия на мотора, докато другите ще останат в гамата на баварския производител. Очаква се, мястото на турбодизеловия двигател да бъде заето от хибриден агрегат, в който основна роля ще играе по-малък дизелов мотор.

BMW

Снимки: BMW

0 от 500