В зората на електрическите превозни средства някои компании заложиха на автомобили, които съчетават две технологии. От една страна, те бяха електромобили с батерия и нелош пробег, а от друга - имаха и малък двигател с вътрешно горене, който работи като генератор. Най-известният от тях е BMW i3 Rex.
Идеята на този тип автомобили беше, че двигателят с вътрешно горене може да се използва като спасителен изход, ако батерията се изчерпи напълно. С развитието на индустрията и появата на станции за бързо зареждане подобна технология губи своята актуалност.
Сега много електромобили осигуряват пробег от над 400 км. При излизането си на пазара BMW i3 предлагаше едва 130 км, но сега този показател е два по-голям. Това е и причината в BMW да не виждат смисъл от развиването на технологията за допълнителен пробег с помощта на двигател с вътрешно горене.
Въпреки това, баварците смятат поне още 2 години да продължат да предлагат този модел на пазара. Според шефа на отдела за разработка на електрически двигатели в концерна - Ян Фриман, производството на BMW i3 Rex ще продължи поне до края на 2021 г. Този електромобил ползва допълнителен 0,6-литров бензинов мотор в качеството си на генератор.
Снимки: BMW