IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо редовият шестцилиндров двигател e царят на спокойствието?

„Шестаците“ имат спокоен ход, а също така са сравнително икономични откъм гориво

Защо редовият шестцилиндров двигател e царят на спокойствието?

Двигатели с шест цилиндъра, подредени в редица, се отличават с изключително високо спокойствие на работа и сравнително нисък разход на гориво в сравнение с V-образните агрегати. За разлика от четирицилиндровите мотори те не трябва да бъдат принудително пълнени, което означава по-дълъг живот.
Тяхната конструкция е по-сложна. Освен това напречното им вграждане е на практика невъзможно, което позволява да намират място надлъжно под капака на относително по-големи автомобили.

Начинът на работа на редовите шестцилиндрови двигатели е идентично с това на четирицилиндровите. Две бутала извършват едно и също движение. При шест цилиндъра това са бутала номер 1 и 6, 2 и 5 и 3 и 4. Рамената на коляновия вал са изместени по различен начин. Ъгълът между тях е 120 градуса. Освен това главните и мотовилковите лагери имат различна широчина.

R6

Двигателят работи на три нива. Две мотовилки са поставени от двете страни на един основен лагер. Двигателят разполага и с 13 биелни лагера и 26 биели, в случай че лагерите са разделени. Най-често срещаната последователност на палене е 1-5-3-6-2-4.

Редовите мотори с шест цилиндъра са все по-рядко срещани. Шестцилиндрови двигатели с висока мощност над 400 к.с. се монтират в спортни автомобили и автомобили от високия клас. На пазара съществуват стари автомобили с редови шестцилиндрови двигатели като Fiat Dino Spider от 1967 г. със 160 к.с.

В момента редови шестцилиндрови двигатели използват марките BMW и Mercedes. Едно от предимствата на редовия двигател е възможността да бъде използван модулно, като части от лего. Един цилиндър обикновено е с обем 500 куб. см. и в зависимост дали двигателят е три-, четири- или шестцилиндров, обемът е 1,5, 2 или 3 литра.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    bauxyu ( преди 4 години )
    Не съм съгласен! Предимството на редовия шестак пред 4 цилиндривия е само повишения обем, като се запазва пъргавината без буталата да стават тежки като гюлета - от там и по-голямата мощност. Дотук с предимсвата. Дълги и трудни за изработка валове, склонност към прегряване и висок разход. сравнен с него един петцилиндров мотор е много по-балансиран - без недостатъците на шестака и по- мощен от 4 цилиндровия с по-равномерна работа. Иначе и децата знаят, че няма по-добро от V-образния осмак ;-Р
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Неможач ( преди 4 години )
    26 биели ,значи по 4 на бутало и две резервни ,ако някоя се умори
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много *** и объркана статия!
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Морски ( преди 4 години )
    Абе автора. Ти учебник по двг отварял ли си. Толкова простотии на едно място за първи път срещам. Който ти плаща е голям бълък
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    username имат предвид (вероятно), че при 4 цилиндровите без принудително пълнене няма достатъчно мощност.. което е горе долу вярно.
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    13 биелни лагера и 26 биели ?!?Що за чудо на техниката ????
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 4 години )
    Имам предвид ел.двигателя е с мн.по-малко движещи части. А откъде ще дойде електричеството - от батерия, водород или друго е въпрос на време. Около 1 десетилетие според мен още.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 4 години )
    До 1Защо? Някой да не е разбрал още, че ДВГ също като парния двигател отива, хайде да не е в историята, но като бутиков. Просто ще се изучава като тип двигател. Защо ли - просто е с в пъти по-малко движещи части т.е. неколкократно намалява вероятността и необходимостта от ремонти.
  • #3
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    26 биели - я пак ?
  • #2
    28 rate up comment 0 rate down comment
    username ( преди 4 години )
    Нещо ме гложди мисълта, че "принудителното пълнене" при 4-цилиндровите двигатели също не е задължително...