IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производители разкриват колко "чисти" са електромобилите им

Поредното доказателство, че моделите на ток съвсем не щадят околната среда

Производители разкриват колко

Напълно електрическите превозни средства се представят на купувачите като несъмнено предимство: те не отделят CO2 в атмосферата, което означава, че защитават планетата. В действителност нещата са малко по-различни, отколкото ги обрисуват.

Съмненията относно екологичността на електрическите автомобили не възникват от нищото - тези превозни средства използват невероятно "мръсни" както при производството, така и при рециклирането, батерии, а токът, с който се "хранят" електричките, често се изработва от също толкова "мръсни" електроцентрали.

В германския концерн Volkswagen са изчислили, че като се вземат предвид производствените емисии на CO2, електрическият e-Golf се сравнява по отношение на екологичността с дизеловия Golf само след като измине 124 000 км. Електрическият BMW i3, отчитайки производството, експлоатацията и емисиите, е само с 15% по-екологичен от обикновения BMW 118d. Тези данни са резултат от прагматични изчисления. Електрическите превозни средства стават много "по-зелени" от традиционните автомобили с ДСВГ само, когато са заредени с наистина чиста електроенергия.

С други думи, електрическите автомобили със сигурност не блестят с екологичност. Поради тази причина основният натиск към автомобилните компании е върху намаляване вредните емисии в процеса на производство на тези коли. Според експерти при производството на всеки един автомобил в атмосферата се отделят 0,4-0,7 тона CO2. Внушителна цифра!

Автомобилните лидери са заети с решаването на амбициозна задача - те се опитват да намалят емисиите до нула. BMW (включително Mini и Rolls-Royce) в момента отделя 0,4 тона CO2 на превозно средство, Nissan - 0,49 тона, Toyota - 0,39 тона, а Volkswagen - разочароващите 0,72 тона.

Намаляването на вредните промишлени емисии е възможно само при модернизиране на производството: нови заводи се строят първо с отчитането използването на "чиста" енергия", получавана от възобновяеми източници. Например, новият мексикански завод на BMW е оборудван с мощна слънчева електроцентрала. Шведската марка Volvo пусна фабрика за производство на CO2-наеутрални материали, които компанията ще започне да използва изцяло през 2025 г. Mercedes също инвестира в тази област: пълен преход към екологично производство е планиран за 2022 г. Според германската компания, екологично неутралните автомобили ще се появят не по-рано от 2039 година.

0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Писна от тези платени статии на нефтеното лоби. Производстово на батерии не по-мръсно от производството на всички част на един ДВГ.
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до по-долния ми беше комантара, изпревариха ме докато пиша
  • #6
    16 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 4 години )
    я фани се застреляй. от 10 години има Тесли на пазара, къде са им изхвърлените батерии да си набера за вкъщи а??? той гори нафта без катализатор, пуши и трови децата по улиците иначе еколог го бара, за планини от батери каканиже. съвременния бай ***.
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Warwicksz ( преди 4 години )
    А изчислили ли са колко хора са си отишли от рак на белите дробове след вдишване на фпч от дизелите им?!
  • #4
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Помисли ( преди 4 години )
    Бат Герги,Задал ли си си въпроса какво става с батерийте на ел.колите след бракуване !И къде отиват всички отрови от акумулатора. Ако всички коли са на ток , какви планини от канцерогенни химикали ще се натрупват ! Ако това е чиста природа еб...ти еакулозите сте !
  • #3
    2 rate up comment 9 rate down comment
    и кво ( преди 4 години )
    Бай *** коментира. Тъжно е че от вас никога няма да стане народ, а ще останете просто едно стадо.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Герги ( преди 4 години )
    Дори да вземат предвид емисиите при производство на батериите, ел. коли пак са с едни 40% по-еко. А най-големият им плюс е, че не замърсяват в ГРАДА. По отношение на автомобилите чистата градска среда е много по-важна на този етап от "еко"-фактора про автомобилите. Защо? Защото автосектора далеч не е най-големия замърсител на планетата. Имаме кораби, текстилна индустрия(втория по важност фактор), самолети, ТЕЦ (за последното по-добре да внимаваме как пипаме)
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Демек, немците сами се убеждават, че да произведеш дизелов б оклук е по на сметка, отколкото да инвестираш милиарди в нови технологий.