IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Производители разкриват колко "чисти" са електромобилите им

Поредното доказателство, че моделите на ток съвсем не щадят околната среда

Производители разкриват колко

Напълно електрическите превозни средства се представят на купувачите като несъмнено предимство: те не отделят CO2 в атмосферата, което означава, че защитават планетата. В действителност нещата са малко по-различни, отколкото ги обрисуват.

Съмненията относно екологичността на електрическите автомобили не възникват от нищото - тези превозни средства използват невероятно "мръсни" както при производството, така и при рециклирането, батерии, а токът, с който се "хранят" електричките, често се изработва от също толкова "мръсни" електроцентрали.

В германския концерн Volkswagen са изчислили, че като се вземат предвид производствените емисии на CO2, електрическият e-Golf се сравнява по отношение на екологичността с дизеловия Golf само след като измине 124 000 км. Електрическият BMW i3, отчитайки производството, експлоатацията и емисиите, е само с 15% по-екологичен от обикновения BMW 118d. Тези данни са резултат от прагматични изчисления. Електрическите превозни средства стават много "по-зелени" от традиционните автомобили с ДСВГ само, когато са заредени с наистина чиста електроенергия.

С други думи, електрическите автомобили със сигурност не блестят с екологичност. Поради тази причина основният натиск към автомобилните компании е върху намаляване вредните емисии в процеса на производство на тези коли. Според експерти при производството на всеки един автомобил в атмосферата се отделят 0,4-0,7 тона CO2. Внушителна цифра!

Автомобилните лидери са заети с решаването на амбициозна задача - те се опитват да намалят емисиите до нула. BMW (включително Mini и Rolls-Royce) в момента отделя 0,4 тона CO2 на превозно средство, Nissan - 0,49 тона, Toyota - 0,39 тона, а Volkswagen - разочароващите 0,72 тона.

Намаляването на вредните промишлени емисии е възможно само при модернизиране на производството: нови заводи се строят първо с отчитането използването на "чиста" енергия", получавана от възобновяеми източници. Например, новият мексикански завод на BMW е оборудван с мощна слънчева електроцентрала. Шведската марка Volvo пусна фабрика за производство на CO2-наеутрални материали, които компанията ще започне да използва изцяло през 2025 г. Mercedes също инвестира в тази област: пълен преход към екологично производство е планиран за 2022 г. Според германската компания, екологично неутралните автомобили ще се появят не по-рано от 2039 година.

0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    климата ( преди 1 месец )
    не зависи от електромобилите или от двг. ще посъветвам феновете на миксери да отидат да живеят в планината и по селата, да дадат личен пример за " зелен" и природосъобразен начин на живот. има ли смелчаци, а фенове на електричките?
  • #28
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Etnolog ( преди 1 месец )
    Проблема с електромобилите е на арабите и руснаците... Бюджета на тези държави се формира от продажби на петрол... Ще има лоши новини и ледлрой азиатски лъжи за електромобилите...
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #23 ти смяташ че сам ще оправиш света ли като зареждаш от фотоволтаици? важно е масовката откъде зарежда и как се произвежда този ток (газ, ВЕЦ или ядрено гориво е за предпочитане пред въглища). След това е важно дали при правенето (И изхвърлянето) на батерии не се замърсява много, тъй като когато електричките станат масови ще е късно да се мисли за това.. та не се мятайте в крайностите - нито в едната посока, нито в другата.
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какъв CO2 бе, сега като не беше валяло в Софето 2 месеца не се вижда 5 метра напред от прахоляк, то в Сахара сигурно е по-добре. Да не би да е от Кремиковци?
  • #25
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма километри за изравняване! Това е поредната дизелджийска партенка дето се плаща на всички медии да я тиражират! На електричките им смятат всичкото ЦО2 за производство а на нафтовите само тва дето бълват докато горят. Канцерогенни сажди и отровни окиси от горенето на нафта не слагат в сметката. Производство на нафта от петрол не слагат в сметката. Добив и пренос на петрол не стагат в сметката. Петролни разливи не слагат в сметката. Болни от рак не слагат в сметката. Циркаджии!
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Точно децата ще страдат поне още едно поколение, защото у нас поне още 30 години ще смърдят църните дизели... Вече за внуците има надежда ;) А тази статия не е толкова подвеждаща и цифрите не са чак толкова зле... 124000 км за изравняване между двата вида задвижвания е ок... Като сметнете в бъдеще колко много по-щадящо околната среда се очаква да бъде производството на електрички, съчетано с огромния ръст на ВЕИ-та в цивилизования свят...
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    електрифициран ( преди 1 месец )
    Глупости на таркалета. А защо не взимат под внимание и отделените при производството на автомобили с ДВГ вредни емисии. Аз си зареждам колата от фотоволтаици, кьде са вредните емисии????????
  • #22
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    баси след 10 години писане за електромобили в коментарите на тоя сайт, най-накрая се обърна тренда и вече нафтажиите се предадоха. голяма борба беше ама сега е голяма радост да гледаш хората как проглеждат. може да не са най-хубавото нещо на света колите на ток ама децата ВИ няма да дишат сажди и да страдат заради гнусните ви изкорубени и избушени нафтови печки. е - екипът на сайта е още в 20 век и сее единствено пропаганда, но и те ще запеят на друг глас като спрат грантовете от ваг.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Митко ( преди 1 месец )
    Много по-лесно е един автомобил да се преустрои на пропан бутан или Метан или да се произведе така и е много по-екологичен под един електромобил и много по-евтин за производство но всичко е бизнес интереси на Германия Франция големите държави ти се мъчат по някакъв начин да събудят своята замираща икономика
  • #20
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Каква е тази 1-во априлска статия? Датата е минала, а другия 1-ви април е догодина. Пущайте ги на тази дата тези смешки, че някой заблуден ВАГ фен може да си помисли, че са истина! Ама то пък колко ли трябва да си заблуден незнам, че да повярваш на подобни простотии на които дори и малко дете няма да повярва. Смятайте колко е акъла на фенската маса на дизеляците щом на такива партенки вярват.