IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производители разкриват колко "чисти" са електромобилите им

Поредното доказателство, че моделите на ток съвсем не щадят околната среда

Производители разкриват колко

Напълно електрическите превозни средства се представят на купувачите като несъмнено предимство: те не отделят CO2 в атмосферата, което означава, че защитават планетата. В действителност нещата са малко по-различни, отколкото ги обрисуват.

Съмненията относно екологичността на електрическите автомобили не възникват от нищото - тези превозни средства използват невероятно "мръсни" както при производството, така и при рециклирането, батерии, а токът, с който се "хранят" електричките, често се изработва от също толкова "мръсни" електроцентрали.

В германския концерн Volkswagen са изчислили, че като се вземат предвид производствените емисии на CO2, електрическият e-Golf се сравнява по отношение на екологичността с дизеловия Golf само след като измине 124 000 км. Електрическият BMW i3, отчитайки производството, експлоатацията и емисиите, е само с 15% по-екологичен от обикновения BMW 118d. Тези данни са резултат от прагматични изчисления. Електрическите превозни средства стават много "по-зелени" от традиционните автомобили с ДСВГ само, когато са заредени с наистина чиста електроенергия.

С други думи, електрическите автомобили със сигурност не блестят с екологичност. Поради тази причина основният натиск към автомобилните компании е върху намаляване вредните емисии в процеса на производство на тези коли. Според експерти при производството на всеки един автомобил в атмосферата се отделят 0,4-0,7 тона CO2. Внушителна цифра!

Автомобилните лидери са заети с решаването на амбициозна задача - те се опитват да намалят емисиите до нула. BMW (включително Mini и Rolls-Royce) в момента отделя 0,4 тона CO2 на превозно средство, Nissan - 0,49 тона, Toyota - 0,39 тона, а Volkswagen - разочароващите 0,72 тона.

Намаляването на вредните промишлени емисии е възможно само при модернизиране на производството: нови заводи се строят първо с отчитането използването на "чиста" енергия", получавана от възобновяеми източници. Например, новият мексикански завод на BMW е оборудван с мощна слънчева електроцентрала. Шведската марка Volvo пусна фабрика за производство на CO2-наеутрални материали, които компанията ще започне да използва изцяло през 2025 г. Mercedes също инвестира в тази област: пълен преход към екологично производство е планиран за 2022 г. Според германската компания, екологично неутралните автомобили ще се появят не по-рано от 2039 година.

0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Електромотор ( преди 4 години )
    Единствения вариянт да разкараме "прахообразните въглища" и фпч от градските среди, където децата ни играят е да се мине на ток, без значение какво струва и отделя производството на такива превозни средства.С развитието на електромобилността неименуемо ще се усъвършенстват както производството, така и енергодобива на зелена енергия, методите на рециклиране, КПД-то на батериите и консуматорите и т.н. Колкото по-бързо настъпи електрификацията, толкова по-добре и за хората и за планетата.
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Миналата година немското списание "Щерн" беше изчислило как ще се отрази електрификацията в автомобилният транспорт върху икономиката им. Оценката е, че ще е пагубно за немската икономика, която се крепи от автомобилостроенето. Около 1,2 млн.души заети в сектора ще останат без работа. Сега можете да се сетите защо толкова драпат за скъпоцените дизели. Дизелът е символ на немската държава. Не случайно в знамето им 1/3 част е черна. Друг цвят е била, но са я опушили с нафтовата печка.
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха Фолк с Ваген са направили проучването иестествено резултатът е че дизелите са по-екологични от електричките. Тези "проучвания" показват само, че яката са я закъсали. Електричките им никой не ги купува, а вече и нафтовите печки не се харчат добре, а мощностите им са настроени за производството на точно такива. Все по-често ще сме свидетели на подобни "статии", казващи ни, че черните пушеци са всъщност бели, а липсата на пушек означава неекологичност и замърсяване. Пълни нещастници!
  • #15
    14 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 4 години )
    Поредната жалка платена статия на умиращите фосили...
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 4 години )
    Ами правилно, като сметнат производството и рециклирането на батерията и големия дял на въглища в енергийния микс на Германия трябват само 124 хиляди километра за да се изравнят емисиите между дизела и Ел колата, само че след това колите се карат по още 400-500 хиляди километра и Ел идва по екологична. Във една Франция която почти няма ТЕЦ сигурно ще са нужни само 40-50 хил км за изравняване. За съжаление България ползва най-скапаните възможни въглища, просто нямаме други находища...
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Warwicksz ( преди 4 години )
    Зад ел колите седят вече държави като Щатите с Тесла Китай и Япония.Специално икономиката на САЩ е няколко пъти по мощна от немската.Играта свърши за немчугите.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз дизелов Голф на 124 000 км съм виждал само в Горубляне. Преди да стигне до там е поне на 3 пъти по толкова и тук изнинава поне още толкова. Това значи, че Е-голф е поне 3-4 пъти по-еко от дизелака, по данни на производителя, т.е. реално е доста по-екологичен.
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    и кво ( преди 4 години )
    До долния, никога не съм имал дизелова кола, а тази кото карам в момента е бензин със стандарт евро 6. Просто всички сте елементарни за промиване и затова сте СТАДО! Стадо от обезумели овце!
  • #10
    13 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Е-Голфа е обикновен Голф с батерия в багажника. Не случайно са взели него за сравнение. Да сравнят кола която е правене за електрическо задвижване, а и много ми е интересно да им погледна по какви критерии са ги сравнявали че да изкарат толкова километри. Направо не мога да повярвам че има хора които вярват на тези глуп0сти. Ел. колите са най-въглеродно неутралният транспорт на планетата в момента. Ако зависеше от германците още 100 години щяха да ни продават "чист" дизел. Много им беше хубаво
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 4 години )
    Дойчовците няма да се откажат лесно от канцерогенните дизеляци от които печелят много при продажбата и двойно повече при последващата поддръжка на тия сложни, с хиляди износващи се части системи. Жалки са в опитите да съхранят отмираща технология. И ако в следващите 5-10 г. не се преориентират ще бъдат отнесени от китайци, японци и корейци.