IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Системата за автоматично спиране плаши шофьорите

Зачестяват оплакванията заради инциденти, предизвикани от сами решили да спрат автомобили

Системата за автоматично спиране плаши шофьорите

Системата за автоматично спиране може да забави или напълно да спре автомобила, за да избегне сблъсък, но понякога тази функция има обратен ефект, като намалява значително доверието на шофьора в колата.

Такива системи, подпомагащи водача, като запазване на избраната за движение лента, адаптивен круиз контрол и автоматично спиране са проектирани да направят автомобилите по-безопасни. Въпреки това статистиката показва, че съвременните коли понякога имат способността да спират сами, дори когато няма риск от сблъсък. В последните три години Американската администрация по безопасност на движението е получила над 400 жалби от собственици на Honda, Nissan, Volkswagen и други марки срещу системата за автоматично спиране.

Почти всички оплаквания са били поради факта, че автомобилите неочаквано прилагат аварийно спиране без абсолютно никаква причина - като правило това се случва при движение по магистралата с висока скорост. Други, напротив, твърдят, че автоматичното спиране не работи в случай на реална опасност.

Поради неправилната работа на системата 14 шофьори са загубили контрол и са претърпели инцидент, а други 18 са пострадали от факта, че в резултат на внезапно спиране отзад ги е ударил друг автомобил. Във всички оплаквания се посочва едно нещо - шофьорите твърдят, че системата за автоматично спиране ги плаши и лишава от доверие в автомобила.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ремонт ( преди 1 седмица )
    До коментар 8, от такива самоволни ремонти с шепа ключове, отвертка и клещи и майстори на по бира, завършили за готвачи и фризьори, колите ни са на тоя хал. Не знам кое е по-опасно - някой самозван "специалист" който бърника в гаража си, "оправяйки грешките на инженерите", или майсторите по кварталните тенекеджийници, подвизаващи се като "сервизи"...
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В книжката на колата пише, че е радар. На нея ли да вярвам или на теб? Камера си има отделно. Никакво слънце не му пречи. Карал съм дълго време срещу слънце и нищо. Гледал съм в западни форуми за евентуални проблеми, но такива липсват. Това, че се задейства по-рано не е проблем, а е от стилът ми на каране, както казах. Приближавам се бързо до дадена кола без да съм натиснал спирачката. Системата примерно вместо на 20 м. започва да ме предупреждава от 25 м. Тя не знае дали ще спра или не и предуп
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ето, виждаш ли, че има проблеми? Презастраховането определено е такъв. Освен това Субару са единствената компания, която не използва лидар/радар, а само стереоскопична камера, което се знае че причинява опасности при каране срещу слънцето и други случаи на заслепяване.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #9 Марката е Субару. До момента работи перфектно. Никога не е правила грешка или да ме подведе. Единствената ми забележка е, че понякога реагира доста по-рано. От една страна е проблем, че ми пищи, а от друга, явно системата е направена да се презастрахова. Настройките и са така, че трябва нещата да са по-плавни. Аз съм нервен играч и понякога действам по-агресивно с газта и спирачката. Системата не е обучаема и не разбира стилът ми на каране и това е дразнещото. Иначе системите са си ОК!
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И коя е тази японска марка? Защото няма, и не може да има текуща система, която да работи перфектно. Ако разбираше нещо от високи технологии и начина им на действие, щеше да го знаеш. Така че има два варианта: или лъжеш, или стандартите ти са много занижени.
  • #8
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Колкото по аналогов е един автомобил - толкова по добре! Анологовите автомобили са евтини, надеждни, лесни за подръжка и дават пълен контрол на водача. Можеш за без пари сам да си ремонтриаш всичко в гаража със един обикновен комплект инструменти. Само че от такива автомобили производителите не могат да печелят вече. А и младите днес считат за нормално в колата да има компютри и екрани, 20 системи за "сигурност". На младите днес мозъците им са толкова закърнели че без GPS не могат намерят нищо ...
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Така, че хора, не мислете толкова първосигнално. Тези системи спасяват човешки животи. Наистина са полезни и вършат работа. Поне моята. За други марки нищо не мога да кажа, но дори и да има някакви проблеми вероятно ще ги изгладят. Ето на на мен за около година 2 пъти ми се случва системата да предотврати сблъсък. Може лош късмет да съм имал и така да се е случило, но дори и 10 живота на година да се спасят тези системи си заслужават!
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Между 2 села през нощта пък велосипедист без светлини се движеше по пътя и криволичеше. Още преди да го видя радара го засече и сигнализацията изпищя, че ще се включи спирачката за принудително спиране. Чак тогава го забелязах. Ако бях с кола без тази система сигурно щях да го ударя. Изпреварих го и спрях. Човека беше пиян. Идваше ми да му тегля един бой, но само му се развиках, че някой ще го блъсне в тази тъмница с тези тъмни дрехи и без светлина отзад или поне един светлоотразител да имаше.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Когато рязко ти изкочи човек, дете, велосипедист между колите спрели отстрани на пътя и нямаш време да реагираш, системата реагира моментално и заковава колата по възможно най-добрият начин. Вече ми се случи веднъж и добре, че я имах системата. Човек ми изкача на бегом да хване трамвая. Нито се огледа, нито нищо. Просто ей така от нищото между колите се появи. Системата реагира по бързо от мен и спря на сантиметри от него, който се беше паникьосал и си беше закрил лицето от ужас, че го удрям.
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Системата ми за автоматично спиране, адаптивният КК и системата за следене на лентите на моят автомобил работят перфектно и нямам абсолютно никакви забележки. Автомобилът ми е японски и не е от изброените марки в статията. Разбира се винаги мога да ги изключа тези системи, но не го правя, защото всичко се случва на пътя. За части от секундата можеш да се разсееш и да се забиеш в някой пред теб. Да заспиш, да ти прилошее, удар, инфаркт и т.н. Да зная, че всеки ще каже, че на него няма да се случи