Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електронните системи стават все по-важни за шофьорите

Изследване показва, че помощните технологии навлизат масово при достъпните модели

Електронните системи стават все по-важни за шофьорите

Властите в ЕС готвят забрана да продажба на нови автомобили, които не са оборудвани с някои асистенти на водача. Ограничението ще влезе в сила през 2022 г., но още преди това се оказва, че помощните технологии стават все по-важни за шофьорите и те постепенно се отказват от превозни средства, които не разполагат с тях.

Производителят на автомобилна електроника Bosch направи проучване на продажбите на нови автомобили в Европа, което показа именно подобна тенденция. Най-яркият пример за това е Франция, където 85% от новите коли задължително са оборудвани с една или друга система, подпомагаща паркирането. Точно на обратния полюс по този параметър е Италия с едва 44%.

Друг пример е система за автоматично спиране. В Германия през 2016 г. с нея са били оборудвани само 38% от автомобилите, а през 2017 г. вече са 54%. С аналогичен резултат може да се похвали Белгия, а в Холандия той е 45%. Тук отново на обратния полюс е Италия - 30%.

Анализаторите посочват, че популярност набират и други електронни асистенти - например, системата за контрол на състоянието на водача, функция за поддържане на лентата на движение и адаптивният круиз-контрол. Близо 10% от регистрираните през 2018 г. нови коли в Германия разполагат с полуавтоматична система за движение в задръстванията.

Най-интересното е, че разпространяването на тези асистенти е най-голямо не сред премиум-автомобилите, а при моделите от масовите сегменти. В Германия 55% от компактните и средноразмерни коли са оборудвани с асистент при паркиране, докато при премиум-моделите процентите са едва 25%.

Експертите смятат, че разпространението на тези системи е свързано не само с удобството, но и с възможностите за увеличение на безопасността на автомобилите. Това е и основната причина за решението на ЕС, според което всички нови автомобили, произведени през 2022 г., трябва задължително за бъдат оборудвани със система за автоматично спиране.


 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Яни ( преди 1 месец )
    Баси мамата, тогава новите шофьори изобщо няма и за какво да карат глоксове и да вадят книжка
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Наистина круз-контрола, хил асистант, задната камера,.. са полезни неща, които ползвам постоянно. Хил асистант, например, го ползвам на светофарите. не натискам постоянно спирачка. Колата стана на две години, седан в D-саегмента, автоматик, не е германска. Голяма разлика има на дълъг път спрямо спартанския голф, предишната кола.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 8, разпознаване на пътни знаци е много яка екстра, направо ти проектира ограниченията на хедъп дисплея, първите 2 дена ми беше малко терсене защото очите ми все следяха хедъп дисплея на стъклото, но след това свикваш и като се качиш на кола без него ти е терсене. Нямаш представа колко често се сменят ограниченията особенно в градски условия от 50, на места стават 30, 20 и често точно там има скрити катаджии. Като ти излезе на стъклото и веднага се усещаш.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Екстрите са кефа в колата. Който ги няма не му липсват, но ведднъж свикнат ли с тях ги търсят във всяка следваща кола. Електронните помощници са най-добрия приятел на шофьора. Не напразно АБС и ЕСП станаха база, скоро и pre sence ще стане задължителна а екстрите? Дръпваш автоматика на "Д" Включваш дистроника на магистралата опъваш си крачетата в удобна поза и пътуваш с кеф. Както казах, екстрите правят кефа.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    zord ( преди 2 месеца )
    ектрите са за жени и такива дето не могат да карат..
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 2 месеца )
    Някои екстри наистина помагат, въпреки че се смятат за ненужни и глезотия отначало. Примерно асистент при потегляне по наклон, автоматични къси-дълги, камера за заден ход, адаптивен круз-контрол и др. Има и от другият полюс които не са от най-необходимите - като пазене на лентата, разпознаване на знаци, старт-стоп и т.н. които поне аз не намирам за нужни дори след известно време на ползване..
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    sam ( преди 2 месеца )
    моето поло 90 година има автопилот като пусна волана и се опитва да убие като ме забие в дървото отдясно или ляво (зависимост от наклона на пътя) прецака му се контактния ключ и сега е със старт стоп система с бутон ауспуха му има дупки и мога да преценявам добро ли е изгарянето по миризмата на изгорелите газове.... за парктроник ползвам теглича...
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз като си поръчвам кола, винаги си вземам 2-3 годишна втора ръка и избирам да е най-натоварена с екстри, така за 100 бона можеш да си вземеш кола на 2-3 години от премиум клас, която е натоварена с екстри и цената и е била над 100 хиляди евро. Сегашния ми автомобил е с всички екстри без люк,има дистроник, нощно виждане, асистент за паркиране, матрични фарове,подгреви, климатика е с 4 зони и предни,задни радари, камера за аститентите от pre sence които трябва да протвратят сблъсък и т.н...
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    FF ( преди 2 месеца )
    Пълна гавра,..да не говорим че интеграцията води до ненормални проблеми ,след дори лек удар.Абослютна кретения.само паркиране, дистанция метри, дето ти натискат спирачките и не можеш да изпревариш ай сиктир бе,задължителен гпс, *** таблет... ууужас.....джендеро автомобил
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Италия паркират на толкова тесни места че парктроника не може да помогне. Все пак и те разчитат на слух - чуеш ли алармата на задния значи трябва да спреш.