IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои електронни помощници дразнят шофьорите

На първо място е асистентът за поддържане на избраната за движение лента, показва проучване

Кои електронни помощници дразнят шофьорите

Според мнозина, електронните системи за помощ на водача са загуба на пари за опции със съмнителна надеждност. Те често карат "щастливия" собственик по-често да посещава сервизите и да си създаде сериозни трудности, ако реши след известно време да продаде колата автомобила си.

Освен това, много от тези системи не работят в реалния свят или ползата им е минимална, ако въобще има такава. Което не е нищо ново. Не всички собственици на автомобили одобряват работата им (или самото им съществуване) в съвременните превозни средства,у което личи от проведено наскоро проучване.

Kia Stinger

Въпросното изследване на JD Power в САЩ засегна 20 хиляди собственици на автомобили от моделната 2019 г. След първите 90 дни от покупката им те споделиха своите виждания за работата на 38 електронни системи.

Най-много оплакванията предизвикаха асистентът за поддържане на избраната за движение лента и нейните производни. 23% от анкетираните намират такива системи за досадни, от които 61% просто ги изключват. Други 21%, които са по-малко радикални и не смятат работата на асистенти за досадна, тъй или иначе също са спрели да използват тази функция.

Kia Stinger

Като цяло броят на тези, които са прекъснали работата на тези системи, надхвърля една трета от анкетираните. Проучването също така повдигна въпроса за удовлетворението от Apple CarPlay и Android Auto системите. От всички респонденти 69% притежават автомобили с такива системи, като 68% от тях са оттоворили, че в следващия си автомобил биха предпочели да имат стандартна навигационна система.

Въпреки това, бяха идентифицирани няколко лидера, в които електронните системи за помощ и тяхната работа в най-голяма степен са се харесали на собствениците: Hyundai Kona, Toyota C-HR, Kia Forte, Chevrolet Blazer, Porsche Cayenne, Ford Expedition. Най-много точки обаче събра Kia Stinger - 834 от 1000 възможни.

0 от 500
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Карай градско в София ежедневно по 50км и не изключвай Старт-стопа. Аз лично дадох 530 лева за 80Ач преди да са минали 3 години. Спестих гориво за 150 лева а платих 500.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    4-та година карам колата и нито акумулатора,нито старт-стоп системата са заминали. Тези 2 г.как ги измисли? Толкова е гаранцията на акумулатора, но не и че издържа толкова.
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Старт-стоп и акумулатора заминава за 2 години. А цената му е "специална"
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    па ти си трай и си карай таралясника щом си доволен :) какво се обаждаш от коневръза?
  • #22
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма такова животно, като българина. Все мрънка и все е недоволен от нещо. Преди като нямаше екстри мрънкаше, че няма, сега, като има, мрънка защо имало. А де! Няма угодия ей! Все ще си мрънка и все нищо няма да прави! Национална черта! Същите мрънкалници мрънкаха, когато станаха задължителни коланите, за фаровете, за дневните светлини и за какво ли още не! Вървете на село и карайте каруци! Камшика ще ви е единствената екстра и ще ви е ок тогава предполагам!
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #18 Абе, тука АНТИфеновете на помощните системи, що не си карате талигите нов внос, ами се занимавате с хората кой каква екстра имал и на кой каква му върши работа! Гледайте си к0чините и стига сте точили лиги по чуждите коли! Със злоба и завист няма да ви станат по-нови и с повече екстри.А глупостта за старт-стоп системата,която си написал е много голяма и противоречива.Тя не е за улеснение, а за пестене на гориво и екология.При мен работи отлично и с натискане на пИдала мога да я включа/изкл.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Някои екстри са големи помощници, други са глезотии които скоро спираме да ползваме. Трети като старт стопа не искаме, но не е лесно да се оттървем от тях. Та не ни е лесно на потребителите... един съвет - ако купувате нова кола - поръчайте си екстрите които искате - дори после да не ползвате, се чувствате по-добре.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #17 не си прав - в задръстване от много стартове и стопове пада акумулатора. За да компенсира това старт стопа се изключва автоматично докато батерията не се зареди отново достатъчно. Така че и в турбо задръстванията старт стопа не е мега ефективен, а извън тях направо само си пречи.. Но ако спиш по-спокойно знаейки че спестяваш 0.5литра и едновременно си еко - не ми позволявай да нарушавам тази идилия...
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе тука всичките фенове на помощните системи, що не ползвате обществен транспорт или такси, пък да си се возите на воля?1? Повечето то асистентите са ненужни, недобре работещи и оскъпяват колата. Специално старт-стопа дори не е сложен за да ни улесява, а за да могат производителите да преминат нормите за среден разход на гориво. Реално за мен има смисъл само от парктроник и може би следене на мъртвата зона, но само ако умее да различава коли и мотори от "нищо"
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #14 Разбира се че има полза от старт-стоп системата! Особено, ако си в голям град с много трафик и задръствания. Ако си в някое село или град от селски тип с 2-3 кръстовища няма нищо да усетиш. Също така зависи и какво караш. Ако си с нафтова печка ефекта е почти нулев, но ако си с бензин поне 0,5/100 са ти гарантирани най-малко че ще спестиш, но пак повтарям в град с натоварено движение.