IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електронни помощници дразнят шофьорите

На първо място е асистентът за поддържане на избраната за движение лента, показва проучване

Кои електронни помощници дразнят шофьорите

Според мнозина, електронните системи за помощ на водача са загуба на пари за опции със съмнителна надеждност. Те често карат "щастливия" собственик по-често да посещава сервизите и да си създаде сериозни трудности, ако реши след известно време да продаде колата автомобила си.

Освен това, много от тези системи не работят в реалния свят или ползата им е минимална, ако въобще има такава. Което не е нищо ново. Не всички собственици на автомобили одобряват работата им (или самото им съществуване) в съвременните превозни средства,у което личи от проведено наскоро проучване.

Kia Stinger

Въпросното изследване на JD Power в САЩ засегна 20 хиляди собственици на автомобили от моделната 2019 г. След първите 90 дни от покупката им те споделиха своите виждания за работата на 38 електронни системи.

Най-много оплакванията предизвикаха асистентът за поддържане на избраната за движение лента и нейните производни. 23% от анкетираните намират такива системи за досадни, от които 61% просто ги изключват. Други 21%, които са по-малко радикални и не смятат работата на асистенти за досадна, тъй или иначе също са спрели да използват тази функция.

Kia Stinger

Като цяло броят на тези, които са прекъснали работата на тези системи, надхвърля една трета от анкетираните. Проучването също така повдигна въпроса за удовлетворението от Apple CarPlay и Android Auto системите. От всички респонденти 69% притежават автомобили с такива системи, като 68% от тях са оттоворили, че в следващия си автомобил биха предпочели да имат стандартна навигационна система.

Въпреки това, бяха идентифицирани няколко лидера, в които електронните системи за помощ и тяхната работа в най-голяма степен са се харесали на собствениците: Hyundai Kona, Toyota C-HR, Kia Forte, Chevrolet Blazer, Porsche Cayenne, Ford Expedition. Най-много точки обаче събра Kia Stinger - 834 от 1000 възможни.

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #13 Казах ти да пробваш да не натискаш спирачката силно. Съвсем леко, колкото да задържи колата да не тръгне, ако има някакъв наклон. Не би трябвало да ти изгаси мотора. Поне, ако колата е наред и системата старт-стоп също. Ако не става, върви на сервиз да ти сменят датчика на спирачката, защото може той да се е прецакал и да сработва веднага при леко натискане на спирачката. боравенето с *** трябва да бъде нежно, а не душманската, ако човек се има за шофьор и не само с тях...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Проблемът не е при слънце, а при сняг. Когато се движиш снегът полепва по радара и се случва, като се натрупа да ти съобщи системата, че радара не работи. Винаги, когато има полепнал много сняг го изписва и ми сигнализира със звуков сигнал и изключва тази опция за адаптивен КК, както и опцията автоматичното предотвратяване на сблъсък. ако ми трябват системите спирам на първата отбивка, почиствам радара и продължавам напред с вече работещи функции на съответните асистенти.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    + това че ползата от нея е маргинална. Няма я с други думи..
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    проблемът е с ръчна, но до някаква степен го има и на автомат. Спираш на нерег. кръстовище или кръгово - при спряло положение старт стопа ако работи нормално - спира мотора. Сега момента на тръгване рязко за да се използва пролука в трафика.. и колата запалва бързо но й трябват няколко секунди за да е готова да се изстреля. Човек не очаквайки това отпуска съединителя все едно не е гасена и загасваме. При бензин тия дни не можеш да познаеш загасена ли е или работи.. абе по-добре без старт стоп!!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #10 До сега никога не ми е създавала проблем. Разбира се съм нащрек и не се доверявам напълно на тези електронни помощници и единият ми крак е в готовност на спирачката, но като цяло си е доста готина и полезна екстра. половин Европа съм обиколил с колата вече и никога не ми е създала какъвто и да е проблем. Срещу слънцето съм карал 1400 км от София до Падуа. Никакви проблеми нямаше на отиване и на връщане системата е била непрекъснато включена. Може би при някои марки има проблеми.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до#8 ( преди 5 години )
    А пробва ли да не натискаш силно спирачката? Просто леко дръж спирачката без да натискаш. Не би трябвало да ти изгаси двигателя. поне колите дето съм карал до сега са били така и моята е така. Просто спирам и леко отпускам спирачката, колкото колата да не тръгне (с автомат съм, а при ръчката би трябвало да е още по-добре и лесно). пробвай и кажи не е ли така! Би трябвало да е така! Поне на японките е така. Единствената кола с тази система, която беше зле беше една Шкода Октавия. Винаги гасеше.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #9 - внимавай и не се доверявай напълно на това, особено ако срещу теб грее слънце. Например ако се прибираш към София по магистралата към 5-6 следобяд. Има бъгове още.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    А една от най-готините екстри, която имам е адаптивният круиз контрол. Супер е тази екстра в трафик и задръствания. Задавам дистанция и макс. скорост и повече нищо не натискам, а само се наслаждавам на пътуването, като дистанцията колата си я спазва с помощта на вградените радари. Тази функция обаче се съчетава най-добре с автоматик. Ако колата ви е с ръчка по-добре не си я поръчвайте, защото ефекта се губи.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    старт-стоп системата на някои коли не може да се изключи за постоянно! И при мен дразни. Не само се усеща ами и създава критимни ситуации на кръстовища. Комбинацията с ръчна скоростна и старт стоп - не работи. Може би с автоматична проблемите са по-малко. Наложи се да я спра по хакерски начин на нова кола за да мога да карам нормално.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "68% от тях са оттоворили, че в следващия си автомобил биха предпочели да имат стандартна навигационна система. " - ако това е вярно-те това е причината да има скъпи и безсмислени екстри по колите! Малоумието на това заключение ми чупи главата... Androidauto ти дава възможност да ползваш няколко навигационни системи които са а) безплатни, б) по-точни и се ъпдейтват онлайн, в) много повече опции за настройки от тези на вградена остаряла, скъпа и безумна автонавигация за хиляди лв.