IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bugatti Chiron вдигна 490 км/ч

Рекордът още не е официално потвърден заради големите подобрения в хиперавтомобила (ВИДЕО)

Bugatti Chiron вдигна 490 км/ч

Хиперавтомобилът Bugatti Chiron си върна световния рекорд за скорост, като премина бариерата от 490 км/ч. Това се случи на германската писта "Ера-Лесиен", а зад волана беше 58-годишният британски пилот Анди Уолъс.


Bugatti Chiron

По-този начин френската компания, която е собственост на VW, подобри предишните рекорди, поставени от хиперавтомобилите на Hennessey и Koenigsegg. Шведският модел постави своя рекорд с модела Agera RS, като ускори до 447.19 км/ч на писта в Невада. Chiron надмина това постижение, като записа 490,484 км/ч в Германия.


Bugatti Chiron

Пocтижeниeтo бe пoтвърдeнo oт Гeрмaнcкaтa acoциaция зa тeхничecки кoнтрoл (TÜV), кoeтo обаче не означава, че новият световен рекорд ще бъде официално записан. Прeдcтoят някoи тeхничecки утoчнeния, защото автомобилът е доста преработен в сравнение със серийния. Модификацията е направена заедно с Michelin и производителя на състезателни шасита Dallara. От самата Bugatti посочиха, че не са имали намерение да поставят рекорд, а колата фактически е новият модел Chiron Super Sport, който предстои да бъде пуснат в ограничен тираж.



"Рекордьорът" е с 25 см по-дълъг от серийния Chiron, просветът се регулира от лазерен сензор и е значително по-малък от стандартния, а ауспухът е направен в стила на наскоро представения концепт Centodieci. Задната част на каросерията е удължена, за да неутрализира турбуленцията и да намали въздушното съпротивление. Освен това активното задно крило е премахнато и заменено с неподвижен спойлер. В салона няма пътническа седалка - на нейно място е инсталиран компютърен блок, монтиран е и каркас за безопасност. От Centodieci е взаимстван и по-мощна версия (1600 конски сили) на 8.0-литровия W16 двигател.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 4 години )
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 4 години )
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Жълтите, неще мълчат. Миналата година тука откачиха за Кьонигсег.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Оборудването с каркас и компютърната техника е защото това е тестов автомобил, записват данни в реално време. Каркаса може и да не ти помогне като се разбиеш с 490 км в час, ама е добре да знаеш като тестваш че го имаш. Все пак това е Широн Суперспорт модификация и така ще изглежда реално модела който ще продават. Брутален! Въпреки чудтовната скорост от 490 км/ч вътре изглежда да е тихо и комфортно. Но когато пилота си знае какво му е, само той си знае какво му е! :D
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 4 години )
    Бугати е върхаът на автомобилната промишленост, така ,че не им завиждайте.Това е баш колата на Земята.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    А ве ... ( преди 4 години )
    и теа като рено! Жабарето изкорубиха ширпотребата наречена мегаломан та да станели най-бързи на предно!Теа "същите" жабаре, ама с немска закваска и само дето скоро ше минат 500км/ч!
  • #5
    3 rate up comment 13 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    С две думи, стандартния не може, само доработения с помощта на други компании.Тоест, нищо ново от германците ...
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А тука някои се кефеха на 450 км/ч. Е 490 е нещо съвсем непосилно за подобряване, освен от самите Бугати. И вижте как правилно си провеждат маркетинговата стратегия, за да си продават прескъпите автомобили. Изкарват Широна, после Диво, после ла воатюр мост, после ще изкарат и Суперспорт, както направиха и с Вейрона. И ги пускат коя от коя по-скъпи. Умеят го.
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е, и? Голям праз! Ако ще и 1000 км/ч да вдига е все тая, като няма къде на нормален път да ги вдигнеш.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "каркас за безопасност" - на дали нещо ще те спаси ако катастрофираш с 490 км/ч