В наши дни автомобилните концерни се стремят да намалят разходите на производство, но да изцедят максималните конските сили от двигателите на своите модели, като едновременно с това трябва да покрият и новите екологични стандарти. Според експерти, това води най-често до един и същ резултатът - ресурсът на автомобила се изчерпва, когато изтече гаранцията му.
Това се отнася и за най-големите производители. Изданието AutoSight разказва за 5 двигателя, които се предлагат на пазара, но имат своите проблеми, при това те не са никак безобидни. За основа са взети сервизните акции, организирани от производителите заради тези мотори, както и мненията на потребителите.
Пет проблемни двигателя на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Ненадеждни двигатели произвеждат и в Япония. В интернет могат да се намерят огромен брой оплаквания от работа на силовия агрегат Subaru FB20. Серията FB замени легендарната EJ - боксери, произвеждани от 1989 г. Конструкцията на двигателя е 2,0-литров H4, като той се произвежда от 2010 г.
Големият нагар масло води до появата на кокс по буталата, които се износват неравномерно. Падането на налягането става причина за задиране и основен ремонт. До 2013 г. сред блоковете попадат дефектни, които са изкривени още в завода. Освен това, моторът има проблеми и с веригата, като всички тези недостатъци се проявяват преди изминаването на 100 000 км.
Все пак повечето проблеми на мотора са решени през 2014 г., когато почти всички негови елементи са подменени. Преди това обаче Subaru организира сервизна акция, като за своя сметка ремонтира двигателите.