В наши дни автомобилните концерни се стремят да намалят разходите на производство, но да изцедят максималните конските сили от двигателите на своите модели, като едновременно с това трябва да покрият и новите екологични стандарти. Според експерти, това води най-често до един и същ резултатът - ресурсът на автомобила се изчерпва, когато изтече гаранцията му.
Това се отнася и за най-големите производители. Изданието AutoSight разказва за 5 двигателя, които се предлагат на пазара, но имат своите проблеми, при това те не са никак безобидни. За основа са взети сервизните акции, организирани от производителите заради тези мотори, както и мненията на потребителите.
Пет проблемни двигателя на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите с работен обем 1.6 (G4FC) от семейството Gamma се появяват през 2010 г. на моделите на Hyundai и Kia. Те се използват и до наши дни, като се поставят на Hyundai Elantra, i30, Creta, Kia Rio X-Line, Сeed и Cerato. Първото поколение се произвеждаше до 2016 г., когато отстъпи мястото си на второто.
Основният проблем при корейския двигател, който е с 4 цилиндъра, е необходимостта от регулиране на клапаните заради отсъствието на хидравлични компенсатори. Това е свързано и с неправилно поставяне на катализатора.
Собственици на автомобили с тези двигатели се оплакват също от леките и скъсени бутала, които буквално "висят" в цилиндрите. В резултат на това се налага основен ремонт на мотора след около 150 000 км, който удължава неговия живот.