IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati иска да е като Ferrari

Клиентите ще получат повече възможности за индивидуализация на колите си

Maserati иска да е като Ferrari

Италианската спортна марка Maserati вече няма преследва увеличаване на производството си, обяви шефът на компанията Харалд Вестер. Вместо това фокусът в Maserati ще падне върху повишаване на качеството на автомобилите и увеличаване на печалбите на марката.

„Да си представим два различни сценария – обясни Вестер, цитиран от списание Autocar. – В единият случай продаваме 80 000 коли с 15% печалба, а в другия – 100 000 с 11% печалба, то аз ще избера първия вариант.”

През 2018 година производството на Maserati се сви до 35 000 коли, като през 2017 беше 51 000 автомобила.

Вестер обясни, че съществена част от плана за стабилизиране на Maserati и изграждане на по-ясно бъдеще на марката е увеличаване на различните версии на моделите, т.е по-сериозно индивидуализиране на всеки автомобил и тъй като тези допълнения идват с допълнително плащане, това ще се отрази добре на печалбите на компанията.

От Maserati все още не са представили подробен план какво ще прави компанията, когато Ferrari спре да доставя двигатели на марката, както беше обявено в началото на май тази година.

В Maserati използват мотори на Ferrari за моделите си от 2002 година насам, малко след като FIAT прехвърли Maserati под шапката на Ferrari. До 2015 година двете компании бяха под шапката на FCA, но тогава Ferrari беше отделена като самостоятелна компания, като доставките на мотори за Maserati продължиха.

Според главния изпълнителен директор на Ferrari Луис Камилери доставките на мотори за Maserati ще спрат през 2021 или 2022 година, като става въпрос за 3,8-литровия V8 с две турбини, 3-литровия V6 с две турбини и атмосферния V8 с работен обем 4,7 литра.

Първите реакции от Maserati бяха, че компанията ще се насочи към използването на мотори, вече разработени от FCA или пък ще създаде собствена линия двигатели.

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    теслЪ ( преди 4 години )
    1-ви , в някой страни произведените в Румъния коли, се продават като Рено - в Русия например няма Дачия Дъстър а е Рено Дъстър . Така, че Дачия е Рено:)))
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазерати имат нужда точно от това. Като бранд имат потенциал да станат доста ексклузивни - трябва просто да се позиционират в посока електрификация, страхотни интериори и ще са супер. Дано Алфиери е първата стъпка в тая посока.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Шакарон ( преди 4 години )
    И Дачия иска да е Рено, Vw да е Ауди, ама НЕМА!