Бъдещето на Maserati ще е посветено само на големите модели, т.е италианската марка няма да лансира нови автомобили, които да са с по-малки размери от актуалните предложения на компанията. В случая става въпрос за Ghibli и Levante, които в момента са позиционирани най-ниско в гамата на Maserati като базови модели при седаните и SUV возилата.
„Не искаме да слизаме надолу. Искаме да вървим нагоре”, образно обясни шефът на марката Харалд Вестер, който обаче не пожела да разкрие повече за плановете за развитие на Maserati.
Те обаче явно стъпват на философията, че по-големите коли носят и по-големи печалби, а другата особеност при Maserati е, че италианската компания иска да скъса с имиджа си на масов производител, с който се сдоби в последните години.
Времето, което Maserati прекара чисто маркетингово под шапката на Ferrari, както и позиционирането на моделите й под тези на компанията от Маранело, не се отрази добре на компанията. Продажбите й все още не могат да постигнат нивата, които се очакват, а и в близко бъдеще Ferrari ще спре да доставя мотори на Maserati. Това обаче може да се окаже още един плюс, тъй като марката ще получи възможност напълно да се дистанцира от Ferrari и да се препозиционира – вече реален съперник на Скудерията, а не като „подчинена” марка предназначена за тези, които не могат да си позволят автомобил на Ferrari.