Точно преди 28 години от конвейера в Инголщад слезе първата бройка от най-продавания автомобил на Audi в историята: А4. Но истината е, че историята на компактните седани с четири преплетени пръстена се простира доста по-назад от 1994, и е свързана с не по-малко достойния предшественик на А4 - Audi 80. И понеже именно това са моделите, които превърнаха скромната някога компания в един от трите гиганта на премиум сегмента, си заслужава да си припомним историята на най-важното Audi.
Историята на най-важното Audi (ГАЛЕРИЯ):
Audi A4 В5 (1994-2001)
В края на 80-те в Audi решават да променят името, за да приключат прехода на компактния си модел към премиум сегмента. През 1994 е представено първото А4, построено върху платформата PL45 на VW, която дели с четвъртата генерация на Passat. Дизайнът е на Имре Хасанич. А4 е и първият автомобил в групата VW, който получава иновативния 1.8-литров мотор с по пет клапана на цилиндър, разработен от Audi Sport за Супертуринг шампионата.
Първите бройки имат някои механични проблеми, но като цяло А4 получава много високи оценки за качество и се задържа на пазара цели 7 години (с един фейслифт през 1998).
В края на 80-те в Audi решават да променят името, за да приключат прехода на компактния си модел към премиум сегмента. През 1994 е представено първото А4, построено върху платформата PL45 на VW, която дели с четвъртата генерация на Passat. Дизайнът е на Имре Хасанич. А4 е и първият автомобил в групата VW, който получава иновативния 1.8-литров мотор с по пет клапана на цилиндър, разработен от Audi Sport за Супертуринг шампионата.
Първите бройки имат някои механични проблеми, но като цяло А4 получава много високи оценки за качество и се задържа на пазара цели 7 години (с един фейслифт през 1998).