IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

40 мига от удивителната история на Audi Quattro

Този автомобил преобрази не само моторния спорт, но и компанията, която го създаде

Изминаха 40 години, откакто Audi представи най-важния автомобил в цялата си история. Но не го търсете в списъка с бестселърите: за малко над десетилетие този модел бе произведен в нищожните по днешните стандарти 11 452 бройки. Това обаче се оказа напълно достатъчно, за да промени представите за германската марка, да я превърне в обект на желанието и в пълноправен конкурент на гигантите Mercedes и BMW. Затова нека си припомним историята на легендата Audi Quattro.
Но преди това едно уточнение: Quattro или quattro? Вероятно ви е направило впечатление, че Audi напоследък старателно изписва quattro с малка буква. Това се отнася обаче до самата система за задвижване на четирите колела, докато оригиналният първи модел Quattro си се пише с главна буква.


40 мига от удивителната история на Audi Quattro (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    куатрото бе батко ( преди 1 месец )
    когато от субару са произвеждали серийно леки автомобили 4х4 , ауди са били в тестисите на филксваген. Защо на писта винаги са последни с това 4х4 ? Калояново, Серес, Нордшлайфе и всички останали . Скапаната им система 4х4 е мислена не за писта а за офроуд с ниска скорост и с тази дистрибуция на масите е пълен *** за писта .Карат в шампионати където не карат Мерцедес БМВ и Порше защо ли? Печелят в ДТМ с V8 мотор а не заради 4х4 ..печелят само на хлъзгаво трасе което е нормално за всяко 4х4
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    quattro ( преди 1 месец )
    Добър ход на VW за шарани и псевдо гъзари и подрастващи гангстери . Тая марка е пълен цирк. Препродавана и фалирала от кой ли не . Измислена и фалшива като сеат и шкода с цел маркетинг. Нищо по-различно от VW iltis , но лансирано добре с кадърни пилоти в правилните шампионати където не карат "Големите" . Смешници , през втората световна война заводите на ауди правят газови камери и нищо друго. Така че не ми говорете за историята на тази "марка".
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Имах модел 80 куатро 1986 с блокаж на диференциалите, поцинковано купе, 1.8 бош джетроник, няма вече такива корави коли.Уникално здрава и проходима кола.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До11 ( преди 1 месец )
    Прочети пак статията. Транс Ам,IMSA, Льо Ман, ДТМ, WTCC са все пистови шампионати и все е било смазващо предимство заради по-доброто сцепление. Всичко е въпрос на регламент. Във Ф1 аеродинамиката е насочена към притискане- сцепление и в този смисъл 4х4, което разпределя от 0-100% на двата моста също би било предимство на мокро особено, ама не го пускат да видим.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    До #8: има надпревари където 4Х4 да не е предимство. Всички пистови от най висок клас. Там са важни аеродинамиката е лекото тегло. Примерно във Ф1 е пробвано - резултатът е по-бавна кола
  • #10
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    Quattro не е направила Алуди равна на БМВ и Мерц., защото не е. Парите на ФВ и глупавите купувачи направиха Алуди премиум. Защото ФВ опаковаха техните модели с луксозни опаковки и ги продаваха като премиум с голяма реклама и надценка разбира се. Народа се върза, защото не го интересува техниката а да има кожа, хромирани лайстни и модерни екстри. А това че ръгаш тежки 6 цилиндрови мотори пред предната ос и колата става като шлеп на пътя не е важно. Затова БМВ ги убиват където ги засекат.
  • #9
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Явно не вдяваш, че човекът има предвид полуоски с каретки, не твърди. Първо се мисли, после се пише!
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Те с твърдите мостове и те имат полуоски да знаеш, ама тва не го пише в тъпи статийки в нета. В надпреварите кой какво да има е въпрос на регламент.....и няма надпревара, в която подходящо настроено 4Х4 да не е предимство, друг въпрос е, че не навсякъде е позволено. Куатро в реални условия си е ок и без да е перфектно поне гарантирано работи като чисто механична система, а тъпотиите с ролки и т.н. са просто рекламни клипчета на тея с Х-d дето нямат куатро, а сменят раздатки като консуматив.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До Audi forever ( преди 1 месец )
    Ти си поредният, който не прави разлика между коли, правени за състезания и такава за шофиране по пътната мрежа. Обикновено се проектират и произвеждат в различни подразделения. Ако е нужно, може да се хване Дачия и да стане лидер в което си решиш, стига да има бизнес логика. Взема се основата примерно на Дъстер, двигател от Нисан или квото решат, те имат много, прави се кола, която външно е Дачия, вътре е самолет. И утре детето ти ще пише Дачия forever
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ейй най-сетне една хубава статия от която можеш да научиш интересни неща. Бях ви отписал със статийки, колко ток ми харчела затоплянето на седалката, задното стъкло и др. глупости.