Точно преди 28 години от конвейера в Инголщад слезе първата бройка от най-продавания автомобил на Audi в историята: А4. Но истината е, че историята на компактните седани с четири преплетени пръстена се простира доста по-назад от 1994, и е свързана с не по-малко достойния предшественик на А4 - Audi 80. И понеже именно това са моделите, които превърнаха скромната някога компания в един от трите гиганта на премиум сегмента, си заслужава да си припомним историята на най-важното Audi.
Историята на най-важното Audi (ГАЛЕРИЯ):
Audi 80 B4 (1991–1996)
Може да се спори дали това е четвърто поколение, или просто по-сериозен фейслифт. С по-дълго междуосие, променен дизайн и изцяло преработено задно окачване, това е и първият компактен модел на Audi, който е напълно равностоен ценово на BMW и Mercedes, вместо да се опитва да е по-изгодна алтернатива. Появяват се и нови двигатели - два бензинови V6, с обем 2.6 и 2.8 литра, както и новаторския за онези години турбодизел с директно впръскване - 1.9 TDI. От купе версията после се ражда и емблематичното спортно Audi S2.
Може да се спори дали това е четвърто поколение, или просто по-сериозен фейслифт. С по-дълго междуосие, променен дизайн и изцяло преработено задно окачване, това е и първият компактен модел на Audi, който е напълно равностоен ценово на BMW и Mercedes, вместо да се опитва да е по-изгодна алтернатива. Появяват се и нови двигатели - два бензинови V6, с обем 2.6 и 2.8 литра, както и новаторския за онези години турбодизел с директно впръскване - 1.9 TDI. От купе версията после се ражда и емблематичното спортно Audi S2.