Точно преди 28 години от конвейера в Инголщад слезе първата бройка от най-продавания автомобил на Audi в историята: А4. Но истината е, че историята на компактните седани с четири преплетени пръстена се простира доста по-назад от 1994, и е свързана с не по-малко достойния предшественик на А4 - Audi 80. И понеже именно това са моделите, които превърнаха скромната някога компания в един от трите гиганта на премиум сегмента, си заслужава да си припомним историята на най-важното Audi.
Историята на най-важното Audi (ГАЛЕРИЯ):
Audi 80 B3 (1986–1992)
Третото поколение, прочуло се в България като "Яйцето", скъсва връзката с Passat и стъпва върху собствена платформа. Това е първата кола с изцяло поцинковано шаси - запазена марка на Audi оттук нататък, а новаторският дизайн на американеца Джей Мейс (днес главен дизайнер на Whirlpool) му позволява да счупи и рекорда за най-ниско аеродинамично съпротивление. През 1987 се появява и първата версия 90 - с петцилиндров редови мотор.
Третото поколение, прочуло се в България като "Яйцето", скъсва връзката с Passat и стъпва върху собствена платформа. Това е първата кола с изцяло поцинковано шаси - запазена марка на Audi оттук нататък, а новаторският дизайн на американеца Джей Мейс (днес главен дизайнер на Whirlpool) му позволява да счупи и рекорда за най-ниско аеродинамично съпротивление. През 1987 се появява и първата версия 90 - с петцилиндров редови мотор.