Точно преди 28 години от конвейера в Инголщад слезе първата бройка от най-продавания автомобил на Audi в историята: А4. Но истината е, че историята на компактните седани с четири преплетени пръстена се простира доста по-назад от 1994, и е свързана с не по-малко достойния предшественик на А4 - Audi 80. И понеже именно това са моделите, които превърнаха скромната някога компания в един от трите гиганта на премиум сегмента, си заслужава да си припомним историята на най-важното Audi.
Историята на най-важното Audi (ГАЛЕРИЯ):
Audi 80 B2 (1978-1986)
С дизайн, създаден от гениалния Джорджето Джуджаро, второто поколение на Audi 80 вече стъпва върху нова платформа, послужила после и на други модели, начело с VW Passat и Santana (същата Santana, която продължи да се прави в Китай чак до 2012). Това е първото Audi с директно впръскване, и, от 1983, първото цивилно Audi със система за задвижване на четирите колела - quattro. Цената също расте, измествайки постепенно модела от масовия семеен сегмент към компактния премиум.
С дизайн, създаден от гениалния Джорджето Джуджаро, второто поколение на Audi 80 вече стъпва върху нова платформа, послужила после и на други модели, начело с VW Passat и Santana (същата Santana, която продължи да се прави в Китай чак до 2012). Това е първото Audi с директно впръскване, и, от 1983, първото цивилно Audi със система за задвижване на четирите колела - quattro. Цената също расте, измествайки постепенно модела от масовия семеен сегмент към компактния премиум.