Точно преди 28 години от конвейера в Инголщад слезе първата бройка от най-продавания автомобил на Audi в историята: А4. Но истината е, че историята на компактните седани с четири преплетени пръстена се простира доста по-назад от 1994, и е свързана с не по-малко достойния предшественик на А4 - Audi 80. И понеже именно това са моделите, които превърнаха скромната някога компания в един от трите гиганта на премиум сегмента, си заслужава да си припомним историята на най-важното Audi.
Историята на най-важното Audi (ГАЛЕРИЯ):
Audi 80 B1 (1972-1978)
Това е първото "истинско" Audi, изцяло разработено от компанията (главният инженер Лудвиг Краус нарича предишното F103 "копелето"). Освен това е пълно с новости, като се започне от четирицилиндровия мотор с код ЕА827 - впоследствие превърнал се в най-продавания двигател на концерна Volkswagen за всички времена, надминавайки дори мотора с въздушно охлаждане от Beetle. С новаторска спирачна система, радикално нова кормилна уредба и впечатляващо ниско тегло, първото 80 се оказва толкова търсено, че компанията-майка VW предлага собствената си производствена линия във Волфсбург, за да задоволи търсенето.
Това е първото "истинско" Audi, изцяло разработено от компанията (главният инженер Лудвиг Краус нарича предишното F103 "копелето"). Освен това е пълно с новости, като се започне от четирицилиндровия мотор с код ЕА827 - впоследствие превърнал се в най-продавания двигател на концерна Volkswagen за всички времена, надминавайки дори мотора с въздушно охлаждане от Beetle. С новаторска спирачна система, радикално нова кормилна уредба и впечатляващо ниско тегло, първото 80 се оказва толкова търсено, че компанията-майка VW предлага собствената си производствена линия във Волфсбург, за да задоволи търсенето.