IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко повече харчат кросоувърите от другите автомобили

Проучване във Великобритания показа, че разликите са минимални

Колко повече харчат кросоувърите от другите автомобили

Интересно проучване бе проведено от британски анализатори. То показа, че кросоувърите и всъдеходите не харчат чак толкова повече гориво от съизмеримите им "колеги" - седани, хечбеци, миниванове или комбита.

Наличието на задвижване на четирите колела, по-голямото собствено тегло и голямата площ на напречното сечение, което увеличава съпротивлението на насрещния въздушен поток, води до незначителен преразход на гориво. Анализът е взел предвид средният годишен пробег и разход на гориво на кросоувърите и автомобилите с друг тип каросерия, но от същия клас.

Според проучването средният годишен пробег на британците е 9700 мили (15 611 км). Така, собствениците на компактни кросоувъри, като Renault Captur и Audi Q2, харчат 1092 паунда годишно за гориво, което е със 130 паунда повече от собствениците на малки коли, като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Или 10,83 паунда повече на месец.

BMW X1

За зареждането на кросоувъри като BMW X1 и Volvo XC40 се харчат годишно 154 паунда повече от това, което дават собствениците на средноразмерни автомобили като Honda Civic и Volkswagen Golf, или по 12,83 паунда повече на месец. Средноразмерните кросоувъри като Peugeot 3008 и Kia Sportage излизат по-скъпо за "изхранване" със 199 паунда, или с 16,58 паунда на месец.

Собствениците на автомобили като Volvo XC90 и BMW X5 изразходват средно 1561 паунда за гориво годишно, което е с 409 паунда повече от това, което плащат водачите на коли като BMW 5-Series, или с 34,08 паунда повече на месец. Така че твърденията по адрес на кросоувърите, че са "много по-лакоми от останалите автомобили, меко казано, са необмислени.

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    zord ( преди 6 месеца )
    пак да си приказваме при скорост 130-140 на магистралата моята джипка пере със 13-14/100 при същата скорост с полото ми дава 8/100... хахахах малка разлика....
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    7 местен ван с 2 литра дизел - 140 к.с. и 6 степенна ръчна скоростна кутия 5 местен МЛ с 3 литра дизел 163 к.с. 4х4 и автоматик Ван-а ускорява по-бързо, вдига по-висока максимална скорост, събира повече хора и багаж и на магистрала със 120 км/ч харчи 5 и половина срещу десет за Мерцедеса. Спирачния път също е по-добър. Разбира се като кривнеш от асфалта и на 20-ия метър ван-а остава в тревата а Мерцедеса колкото и да не е оффроуд звяр спокойно издрапва на доста криви места.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    баце ( преди 6 месеца )
    Друго е интересно в началото пише че 1092 паунда за малко сув-че а поло и фиеста със 130паунда по малко демек 962паунда на година за въшка. После пише че х5 харчи 1561 а 5-та серия с 409 по малко демек 1150. Та разликата между малък градски сандък и 5-та серия е около 190 паунда на година. Е дали си заслужава да се друсаш в малка бангия? Да има и данъци и подръжка но на годишна база да е 600 паунда демек по 50 паунда на месец отгоре за лимузина. Е не разбирам защо купуват малки въшки.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ио ( преди 6 месеца )
    Не съм сигурен. Караме един зад друг с кола в Д-сегмента дизел и мазда СХ-5, също дизел, на разстояние 230 км. с 90-100 км/ч. Е, маздата изхрачи с 3/100 повече. Ако това е малка разлика, баси!
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Забравили са да споменат за другите разходи - начална цена - по-висока при идентично оборудване - просто в сегмента на кросоувърите надценката е по-голяма, забравили са по-скъпа поддръжка / голям цолаж гуми, раздатки, заден диф и прочее благини /. Няма как една по-сложна кола да се поддържа с парите на по-простата. Плащаш си за това да караш жиб
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Разликата ще е много по сериозна - и със сигруност над 1.5литра, ако се кара извънградско повече. За града ще е минимална - то е ясно. СУВ са супер неадекватни за почти всякакви нормални условия - нестабилни, харчат и скъпа поддръжка - гуми и т.н.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до #13 ( преди 6 месеца )
    Ако живееш в планина - да. В града не си спомням последните 30-40 години да е имало случай да чакам снегорина, че да съм мобилен..
  • #13
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Разликата е най-много 0,5-1 л. Говорим за коли с еднакви двигатели. Според мен не е много. Даже никак, като се има предвид, че СУВ е по-тежък, има по-голям просвет и система 4х4. Малко пп-високият разход според мен си заслужава спокойствието да си по-проходим при всякакви условия. Особено ценно е зимата, когато падне сняг, а снегорините още ги няма. При 20-30 см сняг си пердашиш със СУВа, а с леката кола чакаш да почистят пътя и чак тогава си мобилен. За извън пътя също СУВ е безценен.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ама ти само дължината ли гледаш? Ами височината що не я гледаш? А нещо за тегло да си чувал? Така, че А8 е модела за сравнение а не А6.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 6 месеца )
    До 10 Защото А6/А7 са много по-близки до пропорции отколкото А8, което е в съвсем отделна категория, късата версия на А8 е над 20 сантиметра по-дълга от Q8. Също защото имам реална база за сравнение между двете коли, които съм дал като пример. Но ако предпочиташ, по официални дании, разликата межу А6 и А8 със същият двигател е 0.1л/100, което означава най-много в реални условия половин литър отгоре. Това отново прави минимум литър по-малко отколкото Q8 за кола, която е един клас отгоре.