IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двойният юбилей на "Вълка" или как Mercedes Е 500 влезе в историята

Легендарният спортен седан е разработен и произвеждан съвместно с Porsche

Двойният юбилей на

През 2019 г. двоен юбилей отбелязва един от най-забележителните спортни седани в историята на Mercedes-Benz - Е 500 във версия W124. При това двете годишнини не са свързани с излизането на автомобила или с началото на производството му. Но пък са повод да си спомним за легендарния "Вълк", който превръщаше задните гуми в дим само за минути и караше дори BMW M5 Е34 да нервничи. Както на аутобаните без ограничения на скоростта, така и на "Нюрбургринг".

На 4 октомври 1990 г. по време на автосалона в Париж компанията Mercedes-Benz представя на света флагманската и версия на седана E-Class W124. На външен вид машината не се отличава от по-обикновените версии, които се продават от 1984 г. Все пак се забелязват разширените калници, намаления с 23 мм просвет и леко променената предна броня, но най-интересното е скрито под капака.

Mercedes-Benz E500

Там е разположен 5,0-литров V8 двигател М119, който разполага с 4 клапана на цилиндър и система за впръскване Bosch LH-Jetronic. Мощността е 326 к.с., като тягата се прехвърля на задната ос с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 6 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Експертите и журналистите бързо разбират защо този автомобил ще пренапише историята. Изданието Road & Track описва 500 E, като "великолепен свръхмощен седан, който изглежда отлично и звучи прекрасно. Той е прекалено бърз за семеен автомобил, но дава всичко, което очаквате от Mercedes. И дори повече от това, благодарение на конските сили под капака".

Характерът на тази кола е оформен с помощта на Porsche, чийто инженери участват активно в неговата разработка. Нещо повече - 500 E се сглобява в завода на компанията Цуфенхаузен, след като преди това основната работа е свършена в предприятието на Mercedes в Зинделфинген. Заради логистичните особености - преместването от един завод в друг, тиражът на 500 Е (по-късно името е сменено на Е 500) е доста скромен - 10 479 бройки.

Седанът получава получава обозначение Е 500 след фейслифта през 1993 г., когато Mercedes променя системата на имената на своите модели. Тогава на преден план излиза съответният клас, а не мощността на двигателя. Освен ново име, спортният автомобил е оборудван с вградена решетка на радиатора, безцветни мигачи и задна оптика в два цвята.

Защо обаче 1994 г. е толкова важна за модела? Първо, през март същата година на автосалона в Женева е представена прощалната версия E 500 Limited, която излиза в серия от 500 бройки. Тези машини получаваг джанти в стил 190 Е 2.5-16 Evolution II, два варианта за цвят на каросерията - черен и сребрист, няколко варианта на салона, а също така ABS и система срещу буксуване, включени още в базовото оборудване.

Mercedes-Benz E500

Втората причина е, че през октомври 1994 г. тиражът на 500 E достига 10 000 бройки. Юбилейният екземпляр е подарен на Ханс Херман - бивш пилот, чийто най-голям успех е трето място в старт от Формула 1, постигнато с Mercedes W196 през далечната 1954 г.

Производството на Е 500 приключва през 1995 г. Въпреки успеха на автомобила Mercedes и Porsche никога повече не създават нещо подобно, така че моделите на AMG, появили се по-късно не могат да бъдат считани за наследници на Вълка. И ако последната версия на E 500 през тази година навършва половин век, то догодина ще бъде отбелязана 30-годишнината на оригиналния модел. А малкият тираж и култовият статус ще правят тази кола още по-привлекателна за колекционерите и съответно още по-скъпа.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За да не фалира Порше тогава правят тази врътка там да се сглобяват.Добре се е получило.Немците са уникален народ и отборни играчи като нация.а ние ...ние сме бай ***
  • #10
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Е кое му е класът на тоя ку.ник платнени карирани седялки шити в училище за слепи и манивела с която си сваляш джама а и касетен плейър за касетките Ара ауди на Сашка Васева.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Човек, ти никога не си сядал кола от такъв клас, затова ръсиш само едни и същи простотии!! Кога ще почнат да те трият, само чакам!!
  • #8
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И кое е уникалното на този феноменален ко.тор че тежи 2 тона и а управление на варел к от 0-100 набира за 10 секунди сложете и кре.ените
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако това не е привлекателно не знам кое е.... Едно от много произведения на изкуството на Бруно Сако. Този двигател ще надживее всичко произведено последните години.
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ... и ще разбереш как си се нашил като магаре.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Истинското удовоствие от този автомобил е , когато запалиш двигателя и започнеш да го караш .
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ми, колега, като не виждаш нищо "привлекателно" оди си там при Рената и там коментирай!!
  • #3
    3 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Честно, нищо привлекателно не вижда. Да сложиш голям двигател не означава, че си измислил топлата вода. Щеше, ако харчеше 8/100, а не 25/100. Тук дизайн няма. Има сбор от гуми, врати и капаци. Резултатът е нещо, което и през 80-те изглеждаше привлекателно колкото голям москвич. В статията "случайно" не споменават основното достойнство а цялата гама W124- РЪЖДАТА. Не споменават и за протеста на таксиметровите шофьори в Германия, заради безкрайните проблеми на W124.
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И тая теория е малко погрешна, като се има в предвид, че и съвременните Мерцедес-и си издържат, без особени проблеми, до 800х. - 1 млн. км. Счетоводител трудничко ще проектира такава машина!!