Една епоха приключи - AMG се отказва от V12 двигателите. Сегашният битурбомотор M279 се появи през 2012 г., но неговите корени водят към 80-те години на миналия век. Вариантът за автомобилите на AMG развива 630 к.с. и 1000 Нм, като доскоро се поставяше на три модела на Mercedes-Benz.
Два от тях - всъдеходът Mercedes-AMG G 65 и роудстърът SL 65 бяха спрени от производство през миналата година, а през тази същото ще бъде направено и със семейството S 65 (седан, купе и кабриолет). За да бъде отбелязано това тъжно събитие, компанията направи седана Mercedes-AMG S 65 във версия Final Edition, чиято световна премиера ще се състои на изложението в Женева тази седмица.
Автомобилите от серията ще се отличават и на външен вид. Те може да бъдат само черни, в същия цвят са боядисани и тръбите на изпускателната система. 20-цоловите джанти и праговете имат бронзови окраска. На задните стойки на покрива е поставено логото AMG, а в салона преобладават карбоновите елементи.
Друга особеност на машините е черният капак на двигателя, който заменя стандартния сребрист. Версията Final Edition разполага с всички опции, включително разделени задни седалки, панорамен покрив и пакет AMG Driver’s package, при който електронният ограничител на скоростта е преместен на 300 км/ч.
Ще бъдат произведени едва 130 седана от серията, с което моделът отива в историята. AMG обаче ще продължи да прави V12 мотори за други брандове - на първо място Maybach. Същият двигател с 640 к.с., но с по-спокойни настройки се поставя на Mercedes-Maybach S 650 и лимузината Pullman.
На свой ред модификацията Mercedes-Benz S 600 L разчита на M279 мотор с 530 к.с., който също ще продължи да се разработва, тъй като концернът Daimler счита, че разработката на негов наследник не е финансово целесъобразна.
Снимки: Mercedes-AMG