IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идва ли време за забрана на LED светлините?

Великобритания може да ограничи мощните фарове

Идва ли време за забрана на LED светлините?

Дали фаровете на новите автомобили не са твърде силни и ярки и страничният ефект от заслепяването на насрещните водачи няма да унищожи преките ползи на тази толкава харесвана технология – LED фаровете?

Страхотното осветяване на пътя, постигнато с използването на по-малко енергия изглежда като ситуация, при която няма губещи. Но според Джон Симистър от Goodwood Road and Racing, 65% от водачите във Великобритания са били заслепявани поне веднъж от насрещен автомобил с LED светлини. Изследването е на Кралския автомобилен клуб (RAC) и е представително за цяла Великобритания.

И може би на Острова ще се случат първите мерки в посока ограничаване на силата и яркостта на LED светлините. Там правителството на Тереза Мей, както и Икономическата комисия на ООН за Европа вече търсят за ограничаването на светлините точно по тези два параметъра: сила и яркост.

Предполага се, че в близко бъдеще, въпреки трусовете около Брекзит, ще има решение по въпроса, като според правителствени източници почти сигурно е, че ще има ограничения.

Участвалите в изследването на RAC, които карат нови автомобили с LED светлини, са обявили, че са напълно доволни от силата и яркостта им, но също така са признали, че след границата на светлото петно не виждат абсолютно нищо, тъй като очите им не могат да се адаптират. Точно тази информация се смята, че ще е водеща при търсенето на ограничения, които ще бъдат дискутирани с автомобилните производители – шофьорите няма да виждат толкова надалеч, но ще има по-плавна граница между осветената и тъмната зона, а идващите в насрещното платно може и да бъдат спасени от внезапната слепота, когато другата кола им светне в очите.

До забрана на LED технологията едва ли ще стигне, а задаващите се ограничения може да се окажат прощален подарък от Великобритания за Европейския съюз.

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Koki ( преди 5 години )
    Това значи ли,че същите тези водачи никога не са били заслепяване от автомобил с обикновена крушка,с халогени или ксенон?
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Денис ( преди 5 години )
    Малко полезна информация за лед крушките при колите, да се образоваме :https://ledsvetlini.com/Kak-da-izberete-nai-dobrite-led-krushki-za-kola
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    abc ( преди 5 години )
    Имам лед фарове, но без авто къси/дълги и не са матрични. Никой не ми е присветнал, че го заслепявам.Колеги със същите фарове, но с автоматични къси/дълги споделят, че се случва да не превключат правилно и навреме и заслепяват насрещните. Реално няма как да стане надежно. Представете си завой без видимост.Още преди насрещния да се появи се виждат леко едва осветени части от завоя от него и превключвам на къси. При автоматичните това става чак след появата му и се оказава заслепен за момент.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    случва се и матрични и автоматични лед къси-дълги каквито имам да заслепят за кратко някой - но по-скоро е изключение и много по-рядко от някой забравил да превключи от дълги на къси или такъв който както писаха колегите кара с преправяни нерегулирани фарове. Намаляването на светлината на фаровете за да не заслепиш някой е пълна недомислица..
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз също поддържам колегата писал под мен,защото и аз карам СУВ с такива фарове,и да кажа на колегата писал против матричните фарове,ами при мен се включват автоматично дългите и са със сензор. Що се отнася до заслепяване,най-много заслепяват тези с не фабричните ксенони,лед и нерегулирани фарове светещи в небето,но не и там където трябва,ама то гъзарията е голяма работа.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Проблема не е в лед фаравете а в зад глокмилното устройство.Когато всичко по светлините е регулирано и изпровно, не се заслепява.
  • #9
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Проблемът не е в LED технологията, а в т.нар. "адаптивни" матрични LED светлини, които видите светели във всеки момент точно на където трябва и едва ли не нямало нужда да включваш къси.Ако направят прости LED светлини с къси-дълги, такъв проблем не би имало. Не напразно в САЩ част от тези фарове са забранени от ден първи!
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    A ние тук какво да кажем за китайските ксенони слагани на тяло тотално не пригодно за нещо различно от халогенна крушка. Като добавиш че половината коли са удряни и фаровете и без това не сочат правилно и не рядко заслепяваме ниско прелитащи самолети. Макар проверката на фаровете да е в ГТП
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Време беше! Писна ми в задръстване стоповете пред мен да ми е***** мамата, а при насрещно разминаване да се чудя дали им светят дългите!Карам предимно в Дания.
  • #6
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Лелееее, тея се чудят вече каква нова щуротия да измислят. И кои са тези заслепените от LED светлините се чудя? Живея в Германия и почти всяка втора кола е с LED. Как пък до сега не бях заслепен. Виж от китайски ксенони и небалансирани фарове съм заслепяван често. От LED до сега никога. А и LED светлините правят ден пред теб. Виждаш всичко. При ксенона и при жичката е абсурд да виждаш така, както с LED. Това е положението, а всичко друго е демагогия.