Фаровете на повече от половината автомобили, тествани от американския заастрахователен институт за безопасност на движението на САЩ (IIHS) през 2018 г., светят недостатъчно или заслепяват водачите на идващите насрещно превозни средства. Само 32 от общо 165 изследвани модела са получили високи оценки.
Първите тестове на фарове IIHS провеждат през януари 2016 г.В тях участват 31 модела с 82 варианта на светлинна техника. Тогава най-висока оценка получават светодиодните фарове на Toyota Prius V, които разполагат с функция за автоматично управление на дългите светлини. За най-лоши са обявени халогените на BMW 3-Series.
Следват нови изпитания – през юли същата година, когато са проверени кросоувъри. Този път „отличникът” са LED-фаровете на Mazda CX-3, докато най-ниски оценки получава оптиката на Honda HR-V.
През 2018 г. са тествани обощо 165 автомобила с цели 424 варианта на светлините. От тях 32 получават оценка „добър”, 58 – „приемливо”, 32 – „слабо”, а другите 43 са оценени още по-ниско. Това показва, че фаровете при 67% от тестваните автомобили не отговарят на изискванията за безопасност.
Този път най-високо са отличени светлините на Genesis G90 и Lexus NX, както и предлаганите като опция фарове на Chevrolet Volt, Genesis G80, Mercedes-Benz E-Class и Toyota Camry. Най-зле се оказват Honda HR-V, Toyota C-HR и Infiniti QX60.
Тестовете на IIHS се провежда в тъмната част на денонощието. С помощта на сензори за всяка оптика се измерва количеството светлина както на права отсечка, така и в четири типа завои. Само моделите, получили „добър” или „приемливо”, може да бъдат отличени с най-високата награда при краш-тестовете - Top Safety Pick +.
Снимки: IIHS