IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Оценките са от американско изследване за безопасността на автомобилите

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Фаровете на повече от половината автомобили, тествани от американския заастрахователен институт за безопасност на движението на САЩ (IIHS) през 2018 г., светят недостатъчно или заслепяват водачите на идващите насрещно превозни средства. Само 32 от общо 165 изследвани модела са получили високи оценки.

Първите тестове на фарове IIHS провеждат през януари 2016 г.В тях участват 31 модела с 82 варианта на светлинна техника. Тогава най-висока оценка получават светодиодните фарове на Toyota Prius V, които разполагат с функция за автоматично управление на дългите светлини. За най-лоши са обявени халогените на BMW 3-Series.

Следват нови изпитания – през юли същата година, когато са проверени кросоувъри. Този път „отличникът” са LED-фаровете на Mazda CX-3, докато най-ниски оценки получава оптиката на Honda HR-V.

През 2018 г. са тествани обощо 165 автомобила с цели 424 варианта на светлините. От тях 32 получават оценка „добър”, 58 – „приемливо”, 32 – „слабо”, а другите 43 са оценени още по-ниско. Това показва, че фаровете при 67% от тестваните автомобили не отговарят на изискванията за безопасност.

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Този път най-високо са отличени светлините на Genesis G90 и Lexus NX, както и предлаганите като опция фарове на Chevrolet Volt, Genesis G80, Mercedes-Benz E-Class и Toyota Camry. Най-зле се оказват Honda HR-V, Toyota C-HR и Infiniti QX60.

Тестовете на IIHS се провежда в тъмната част на денонощието. С помощта на сензори за всяка оптика се измерва количеството светлина както на права отсечка, така и в четири типа завои. Само моделите, получили „добър” или „приемливо”, може да бъдат отличени с най-високата награда при краш-тестовете - Top Safety Pick +.

Снимки: IIHS

 

Тагове: iihs
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пич, Аудито няма аналог. По добра кола засега няма. Говоря във високия клас на марката, не разни А3, А4 или Q3 и след 2015г. Който каже нещо различно ще означава, че не е карал ауди. Много хора смениха и мерцедес и BMW но за Ауди не съм чул някой да смени марката.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Здравейте, незнам коя кола каво има , но със сигурност лед фаровете светят много по-добре от предшествениците си, независимо от марката на автомобила. Ксенона си е остаряла технология, която не свати хеч добре. За халогенките не ми се и споменава - за умрелите или хубаво или нищо.
  • #16
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    и пет автомобила да си купиш никой дилър или автомонтьор няма да ти каже че масло на двигател се сменя според работата която е извършил за определено време защото не му дреме за твоя автомобил
  • #15
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Гошо ( преди 7 месеца )
    Почти всеки производител предлага матрични LED фарове и при това не от вчера. Тоя дето си мисли, че е гепил Господ за шлифера щото кара Ауди е просто поредна жертва на рекламата.
  • #14
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Фактически маслояд ( преди 7 месеца )
    Добре,че Хунда винаги е на първите места по качество,удобство,функционалност и хич не се троши!!!
  • #13
    5 rate up comment 13 rate down comment
    по въпроса за маслот ( преди 7 месеца )
    За първи път чувам за смяна на масло според литри гориво... Не знам защо си решил, че е така, но производителите на автомобили са определили интервалите за смяна на всяка една кола. П.П. Не знам как е при Ауди, но за последните две години съм купил две чисто нови коли на които маслото се сменя на 35 000 километра или две години (което настъпи по-скоро).
  • #12
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    онзи с аудито на теб кой ти втълпи че двигателно масло се сменя на 30 000км. масло се сменя на количество литри гориво което си заредил а не на километри или месеци или години ако разхода ти е 10л. /100км. зареждаш 800 литра гориво сменяш масло и филтри и най вече гледай индекса на маслото лятото 10w50 10w60 зимата 0w40
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Тук освен осветеност има и заслепяване .. вероятно тук се провалят. Иначе премиум без екстри е малко като да сложиш газова на ролс ройс според мен.
  • #10
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Пак казвам, че зависи какви фарове са тествали. Примерно аз като си купувах Q7 задължително държах да е с матрични фарове. Има и вариант само Лед фар без матрични дълги, които са най-срещани поне като се разминавам с други Q7, но съм виждал и Q7 с ксенонов фар, чудно ми е кой си купува гола база, но има и такива хора, та за това е възможно Q5 с ксенонов фар да не свети добре ама лед фара си свети а матричния какво да ти кажа, няма такъв кеф. Караш извън града само на дълги, фара си прави сянка върху автомобилите в насрещното и в твоята лента а на всякъде другаде е ден.
  • #9
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Като гледам тествани са ауди ... Q3 е в списъка с фарове които не стават. Ама щом смяташ че са светлинни години пред другите и няма как да се сравняват .. ок