IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Оценките са от американско изследване за безопасността на автомобилите

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Фаровете на повече от половината автомобили, тествани от американския заастрахователен институт за безопасност на движението на САЩ (IIHS) през 2018 г., светят недостатъчно или заслепяват водачите на идващите насрещно превозни средства. Само 32 от общо 165 изследвани модела са получили високи оценки.

Първите тестове на фарове IIHS провеждат през януари 2016 г.В тях участват 31 модела с 82 варианта на светлинна техника. Тогава най-висока оценка получават светодиодните фарове на Toyota Prius V, които разполагат с функция за автоматично управление на дългите светлини. За най-лоши са обявени халогените на BMW 3-Series.

Следват нови изпитания – през юли същата година, когато са проверени кросоувъри. Този път „отличникът” са LED-фаровете на Mazda CX-3, докато най-ниски оценки получава оптиката на Honda HR-V.

През 2018 г. са тествани обощо 165 автомобила с цели 424 варианта на светлините. От тях 32 получават оценка „добър”, 58 – „приемливо”, 32 – „слабо”, а другите 43 са оценени още по-ниско. Това показва, че фаровете при 67% от тестваните автомобили не отговарят на изискванията за безопасност.

Моделите с най-добри и най-лоши фарове

Този път най-високо са отличени светлините на Genesis G90 и Lexus NX, както и предлаганите като опция фарове на Chevrolet Volt, Genesis G80, Mercedes-Benz E-Class и Toyota Camry. Най-зле се оказват Honda HR-V, Toyota C-HR и Infiniti QX60.

Тестовете на IIHS се провежда в тъмната част на денонощието. С помощта на сензори за всяка оптика се измерва количеството светлина както на права отсечка, така и в четири типа завои. Само моделите, получили „добър” или „приемливо”, може да бъдат отличени с най-високата награда при краш-тестовете - Top Safety Pick +.

Снимки: IIHS

 

Тагове: iihs
0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 27 rate down comment
    Фактически маслояд ( преди 1 година )
    Добре,че Хунда винаги е на първите места по качество,удобство,функционалност и хич не се троши!!!
  • #13
    6 rate up comment 19 rate down comment
    по въпроса за маслот ( преди 1 година )
    За първи път чувам за смяна на масло според литри гориво... Не знам защо си решил, че е така, но производителите на автомобили са определили интервалите за смяна на всяка една кола. П.П. Не знам как е при Ауди, но за последните две години съм купил две чисто нови коли на които маслото се сменя на 35 000 километра или две години (което настъпи по-скоро).
  • #12
    4 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    онзи с аудито на теб кой ти втълпи че двигателно масло се сменя на 30 000км. масло се сменя на количество литри гориво което си заредил а не на километри или месеци или години ако разхода ти е 10л. /100км. зареждаш 800 литра гориво сменяш масло и филтри и най вече гледай индекса на маслото лятото 10w50 10w60 зимата 0w40
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тук освен осветеност има и заслепяване .. вероятно тук се провалят. Иначе премиум без екстри е малко като да сложиш газова на ролс ройс според мен.
  • #10
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пак казвам, че зависи какви фарове са тествали. Примерно аз като си купувах Q7 задължително държах да е с матрични фарове. Има и вариант само Лед фар без матрични дълги, които са най-срещани поне като се разминавам с други Q7, но съм виждал и Q7 с ксенонов фар, чудно ми е кой си купува гола база, но има и такива хора, та за това е възможно Q5 с ксенонов фар да не свети добре ама лед фара си свети а матричния какво да ти кажа, няма такъв кеф. Караш извън града само на дълги, фара си прави сянка върху автомобилите в насрещното и в твоята лента а на всякъде другаде е ден.
  • #9
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам тествани са ауди ... Q3 е в списъка с фарове които не стават. Ама щом смяташ че са светлинни години пред другите и няма как да се сравняват .. ок
  • #8
    18 rate up comment 22 rate down comment
    жик-так ( преди 1 година )
    Lexus - стил, качество и престиж!
  • #7
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Освен за консумативи за друго не съм, да чукам на дърво, смяната на маслото е 800лв но пък се сменя на 30000км. колата е още съвсем нова така, че да не е хваля много, много.
  • #6
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А как е това Q7 като надеждност, влизаш ли често в сервиза?
  • #5
    25 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Относто това, че нямало с какво да се похвалят от Ауди, преди да си купя моето, ходих в Мерцедес и тества GLE, ходих в Бова Кар тествах Х5 и накрая в Ауди да тествам Q7, както казах преди това имах Мерцедес и бях тръгнал къмм Мерцедес. От тест драйвовете които направих тогава, мога да кажа, че Аудито бе най-безшумно в купето, все едно караш електрическа кола, има най-добра динамика, най-красив интериор и най-добра като усещане за стабилност на пътя. Неикога не робувам на марки просто като ще давам много пари избирам най-доброто.