IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите коли - не бъдеще, а настояще

Стават все по-практични и търсени!

Електрическите коли - не бъдеще, а настояще
Само допреди няколко години мнението за автомобилите, задвижвани от електроенергия, беше скептично. Днес обаче нещата са различни - екологичните коли стават все по-практични, достъпни и търсени.

Ярък пример за това са Nissan Leaf и Daihatsu Mira Van.

Возилото на Nissan например ще бъде налично след повече от шест месеца, но въпреки това всички предвидени бройки (за 2011 г.) са вече разпродадени. В компанията са получени 13 000 заявки за електрическата кола, която все още никой не е карал...

Според експерти това се дължи на факта, че хората осъзнават предимствата на електрическите коли - безвредни, тихи, чисти и не на последно място - изгодни. Цената на Leaf е около 25 000 евро, което го прави пряк конкурент на дизеловите или хибридни автомобили в този клас.

"Под капака" му са инсталирани електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км.

Подобен пробег е напълно достатъчен за градско придвижване или пътувания на кратки разстояния. Как обаче ви звучат 1003 км с едно зареждане на батериите?

Това е новият рекорд, поставен от японското електрическо превозно средство - Daihatsu Mira Van. Колата се е движила в продължение на 27.5 часа със средна скорост 40 км/ч, като е успяла да удвои разстоянието, което измина досегашният рекордьор.

Както изглежда, електрическото бъдеще на автомобилите е вече настояще. Скоро няма да се задушаваме от гъстия смог в големите градове, улиците ще бъдат по-тихи и чисти, но... пред автоманиаците (като нас) стои един важен въпрос: ще могат ли електрическите автомобили да ни доставят онази тръпка, която ни кара да будуваме по цели нощи? Надяваме се съвсем скоро да разберем.
0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бен ( преди 13 години )
    BGRS, виждам че си запознат с електричеството. Искам да те попитам, ако във всяка втора къща има по един електромобил, който най-вероятно ще се зарежда вечер, ще бъде ли нужна подмяната на преносната мрежа, жиците? И каква консумация "от контакта" има един електромобил? 3-4 киловата?
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Даскал по математика ( преди 13 години )
    Субарович, бегом в първи клас да си оправиш математиката.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Ами разходът на един електромобил е от порядъка на 12-20 кВч на 100 км. Ако средно един автомобил изминава на ден 50 км и го умножим по броя на автомобилите в световен мащаб, ще се получи, че са необходими допълнително 4166 хиляда мегаватови атомни реактора като тия в Козлодуй или Белене. Не знам, как си представяте това. Това че ние нямаме проблеми с електроенергията не означава, че и по-голямата част от останалия свят нямат!
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Пикът не означава ли, че новооткритите находища са равни на известните? Постоянно се откриват нови находища и доколкото мога да вярвам на дадени статии, пикът още не е достигнат. Спокойно, нефтът няма да свърши, но цената ще се вдигне ( както на цигарите). Нали се сещаш, че веднага се намират други канали.Засега прогнозата е, нефтът да стигне до 2050 година при сегашният темп на добив. До тогава я камилата, я камиляря. От 30 години ми натякват, че нефтът щял да свърши. Тогавашните прогнози бяха за 2020 година. Сегашните са изместени 30 години напред. Разликата е все 40 години. Как си обясняваш това? Може би икономистите и драскачите не могат да смятат, затова предпочитат една константна цифра от 40 години?
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Много странно - коментарите изчезнаха затова пиша пак последния си коментар:Нямам желание да споря, просто ще спомена няколко цифри всички залежи на Ирак например, се равняват на 90 млрд. барела. Изглежда като много нали? Но имайки предвид че потреблението в света е 85 млн. барела на ден, това значи че 1млрд. барела стигат за 11,5 дена, или целият нефт на Ирак стига за 3 месеца доставки на целия свят. Нефтените пясъци в Канада каквото и да правят, не могат да добиват повече от 8, максимум 10 млн. барела на ден, като при всяка такава операция се похабяват милиарди литри чиста питейна вода. Що се отнася до нефта на Русия всеки път когато ОПЕК намали доставките, Русия компенсира с повишен добив, така че не само нефтът в изтока е преминал пика си този в целия свят го е преминал. Не пиша това за да разбунвам духовете и т.н. просто се интересувам за тези неща от много години и споделям с вас. Не е 100% задължително да съм прав.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Нямам желание да споря, просто ще спомена няколко цифри всички залежи на Ирак например, се равняват на 90 млрд. барела. Изглежда като много нали? Но имайки предвид че потреблението в света е 85 млн. барела на ден, това значи че 1млрд. барела стигат за 11,5 дена, или целият нефт на Ирак стига за 3 месеца доставки на целия свят. Нефтените пясъци в Канада каквото и да правят, не могат да добиват повече от 8, максимум 10 млн. барела на ден, като при всяка такава операция се похабяват милиарди литри чиста питейна вода. Що се отнася до нефта на Русия всеки път когато ОПЕК намали доставките, Русия компенсира с повишен добив, така че не само нефтът в изтока е преминал пика си този в целия свят го е преминал. Не пиша това за да разбунвам духовете и т.н. просто се интересувам за тези неща от много години и споделям с вас. Не е 100% задължително да съм прав.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    g ( преди 13 години )
    Според изследване в САЩ, ТЕКУЩИТЕ електрически мощности на държавата могат спокойно да поемат натоварването, дори ВСИЧКИ автомобили в нея изведнъж да бъдат заменени с електрически. Ще ми е трудно да намеря линк към излседването, отдавна го четох.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Samo Russia ima neft za 50 godini napred,tq se prostira ot Atlanti4eskiq do Tihiq okean i ako znaete kolko kladeneca stoqt zatapeni ,svar6i na edno mqsto i po4nat drug ,a da ne govorim za Kanada ,tam naskoro 4etoh ,4e imat ot petrolnite pqsaci neft za 100 godini napred pri normalna eksploataciq na nahodi6teto,NO tova ne pre4i na proizvoditelite da nalagat takiva avtomobili ,samo za dobro e ,ako cenite sa ot porqdaka na 20-30k evra e perfektno
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Ти също си прав, но например при вятърната енергия имаш вятър - имаш електричество, нямаш вятър, нямаш електричество, същото е и при слънчевите колектори, а общото при алтернативните източници на енергия е че цялата консумация е местна и поради непостоянния си характер не е достатъчна. Разбира се че е възможно, но за съжаление вече е късно. Пикът на петрола беше достигнат през 2001-2002 година, което означава че половината е вече изчерпан, през 2006 г. ОПЕК намали добива на петрол с 15% - това ще се случва на всеки 8-10 г., понеже нефта започва да свършва. Много хора ще ме обвинят в конспиративно мислене, но тук вече не сме само фенове на конспирацията последният доклад на Пентагона сочи 2015 г. за началото на най-голямата енергийна криза в историята, а тези хора знаят много добре колко нефт има останал и къде се намира, така че е напълно възможно времето ни вече да е свършило. Има и едно предполагаемо находище от 500 млрд. барела под полярната шапка, но засега е невъзможно да се добива там, затова и всички нефтени компании се кефят на топенето на ледниците и се молят да става по-бързо.Но надежда винаги има :)))))))))))))))
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ето го решениетоняма нефт няма аец и еон..чиста енергия http://***.vbox7.com/play:afced889&start=20