IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera

В новият си брой британското списание AutoCar прави интересно сравнение между Aston Martin Rapide и Porsche Panamera Turbo.

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera
От двете фирми твърдят за ексклузивност и висока динамика, за лукс и високо качество на своите модели, но кой е по-добър и най-важното, кой си заслужава да бъде купен, ако имате такива възможности и намерения? 



Двата спортни автомобила с форма на купе и комфорт на седан имат доста общо като идеология и цели, но са съвсем различни като изпълнение и дизайн. Porsche Panamera e със системата за принудително впръскване на горивото при двигателя V8 с обем 4.8 литра, като го комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя. Предаването е към четирите колела, в интериора доминира голям информационен интерфейс. 



Двигателят на Aston Martin е доста по-традиционен, атмосферен с V12 и обем 6.0 литра. Движението се предава само към задните колела, а скоростната кутия е стандартна, автоматична с шест степени. 



Външният вид на Aston (според сравнението на AutoCar), е великолепен и блестящ, този на Panamera e добър и практичен. По отношение на динамиката Porsche е по-добър. С мощност 493 к.с. Porsche изпреварва Aston, който има мощност от 470 к.с. Още по-голяма е разликата в полза на Panamera при максималния въртящ момент, който е 700 Nm, докато този на Rapide е 600 Nm. 



Нещо повече, максималният въртящ момент при Panamera e наличен още от 2250 об/мин, това е половината на оборотите нужни на Rapide за да достигне своя максимален въртящ момент. Това обаче, не влияе върху маневреността и поведението на пътя, където Rapide изглежда значително по-добре. 



Човек може да си помисли, че не са възможни повече промени по шасито на Rapide и то е просто съвършено. Управлението му е определено по-точно от това на Porsche, при това без да са нужни повече усилия. Кормилната система е съвършена и отговаря бързо на всяка команда. 



Като цяло Rapide е по-лек само с около 20 кг от Panamera, но на пътя изглежда, че тази разлика е по-голяма. Според извършилите теста по планинските пътища на Уелс, Aston никога не е останал зад Panamera, а управлението на немския автомобил е било по-скучно в сравнение с това на Aston. 



По отношение на ежедневната употреба, Porsche печели с повече практичност и обем. Неговото обслужване също така е по-лесно, без много клавиши и трудна навигация (каквато има при Rapide). 



Още по-голямо е предимството на Porsche при интериора, истински лукс и високо качество. Porsche има и по-ниско потребление, въпреки по-високите си динамични показатели. 



Има и по-висока приложимост и практичност с по-големия си багажник. Става и за излети в планината през зимата, благодарение на предаването 4х4 с него може да отидете и на ски, докато Rapide със задно предаване е по-уязвим при снежни условя. 



Малко изненадващо обаче, Rapide е по-тих, като това според тестващите е най-рафинираната кола в историята на Aston. Когато става дума за цена, при Aston тя е значително по-ниска от тази на Panamera. Плаща се за марката и за представителност. 



Вероятно от Porsche ще продават десет пъти повече от Panamera в сравнение с Rapide и въпреки това на чисто емоционално равнище, Aston e по-въздействащ (бел. на automedia.bg – не забравяйте, че сравнението се прави от англичани). 



При относително близко техническо равнище, по-изгодна цена и по-силно емоционално въздействие, изберете Rapide без да се колебаете, съветват своите читатели редакторите от AutoCar. 


 
0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    razgradski pop ( преди 15 години )
    spyker sa holandsi..
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Колега ти да не работиш за Порше, че толкова се вживяваш? Същите тези англичани са направили много автомобили "икони" и ще продължат да ги правят. Това е една от държавите, които внасят най-голямо разнообразие в автомобилния свят, но Spyker не е една от многото марки произвеждани там. Spyker е холандска фирма.
  • #10
    4 rate up comment 10 rate down comment
    лошия ( преди 15 години )
    а мада факин бритиш *** защо са спестили факта че Порше са най-непретенциозните по отношение на поддръжка и надежност суперавтомобили.англичаните да продължават да си правят ябълковия пай,бисквитите ,да си четат Хари Потър и да не се занимават с автомобили,като изключения прави само Spyker но да не забравяме че с двигател 4.2 V8 който е част от семейството на порше
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Triforce, да, за товарене има бусове и пикапи, НО и за спорт има други, по-подходящи автомобили! Тук нящата са въпрос на компромис и вкус! Между двата - Астина излгежда по-добре, но важно е пътното поведение, а за него явно няма да може да се получи обетивно мнение! Затова който ги купува - тест драйв! И да мисли дали ще иска да закара колата до ски пистите, или не! Аз лично, ако имах много, много пари щах да си взема Астин, но не този, а ако имах малко по-малко пари - Порше, но отново не това!
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    GH ( преди 15 години )
    V novia broi ima li test za 100k kilometra i ako da za koq kola e ?
  • #7
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Хахаха вече за кой ли път се убеждавам, че тези списания са супер смешни и си пишат каквото им падне. В новия брой на Аутобилд има абсолютното същото сравнение , само където Панамерата я изкарват 3 пъти по добра и при това била по евтина. Е сега дори и да нямате 2 висши образования, може да се сетите че Аутобилд е немско списание и нормално да хвали Порше, а AutoCar английско и да хвали Астона. Иначе и 2-та автомобила са мечта за мене!!!
  • #6
    18 rate up comment 7 rate down comment
    SPD ( преди 15 години )
    Астън Мартин-а ме кефи повече... Поршето не прилича на луксозна кола. Малко се изложиха
  • #5
    9 rate up comment 19 rate down comment
    aha ( преди 15 години )
    Панамерата е толкова безличен автомобил,че все едно карате някои всекидневен автомобил за 25к лева.Преди харесвах Порше ,но в момента ме отвращават
  • #4
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Не знам как може да говориш за провал. Разликите се виждат - Астона е с по-добър дизайн, без турбо и с по-спортен интериор. Има и по-добро управление. Багажника му е по-малък и т.н. Те хората са ги сравнили. От тук нататък е въпрос на финанси и на вкус. За товарене си има бусове, пикапи и баничарки, така че ако имам толкова пари, определено ще взема Астон Мартин. Нищо, че Порше ми е любимият автомобил :)
  • #3
    24 rate up comment 1 rate down comment
    X ( преди 15 години )
    По принцип харесвам повече немското автомобилно производство, но трябва да призная, че и двата автомобила са шедьоври! Много бих искал да се повозя...