

Двата спортни автомобила с форма на купе и комфорт на седан имат доста общо като идеология и цели, но са съвсем различни като изпълнение и дизайн. Porsche Panamera e със системата за принудително впръскване на горивото при двигателя V8 с обем 4.8 литра, като го комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя. Предаването е към четирите колела, в интериора доминира голям информационен интерфейс.

Двигателят на Aston Martin е доста по-традиционен, атмосферен с V12 и обем 6.0 литра. Движението се предава само към задните колела, а скоростната кутия е стандартна, автоматична с шест степени.

Външният вид на Aston (според сравнението на AutoCar), е великолепен и блестящ, този на Panamera e добър и практичен. По отношение на динамиката Porsche е по-добър. С мощност 493 к.с. Porsche изпреварва Aston, който има мощност от 470 к.с. Още по-голяма е разликата в полза на Panamera при максималния въртящ момент, който е 700 Nm, докато този на Rapide е 600 Nm.

Нещо повече, максималният въртящ момент при Panamera e наличен още от 2250 об/мин, това е половината на оборотите нужни на Rapide за да достигне своя максимален въртящ момент. Това обаче, не влияе върху маневреността и поведението на пътя, където Rapide изглежда значително по-добре.

Човек може да си помисли, че не са възможни повече промени по шасито на Rapide и то е просто съвършено. Управлението му е определено по-точно от това на Porsche, при това без да са нужни повече усилия. Кормилната система е съвършена и отговаря бързо на всяка команда.

Като цяло Rapide е по-лек само с около 20 кг от Panamera, но на пътя изглежда, че тази разлика е по-голяма. Според извършилите теста по планинските пътища на Уелс, Aston никога не е останал зад Panamera, а управлението на немския автомобил е било по-скучно в сравнение с това на Aston.

По отношение на ежедневната употреба, Porsche печели с повече практичност и обем. Неговото обслужване също така е по-лесно, без много клавиши и трудна навигация (каквато има при Rapide).


Има и по-висока приложимост и практичност с по-големия си багажник. Става и за излети в планината през зимата, благодарение на предаването 4х4 с него може да отидете и на ски, докато Rapide със задно предаване е по-уязвим при снежни условя.
.jpg)
Малко изненадващо обаче, Rapide е по-тих, като това според тестващите е най-рафинираната кола в историята на Aston. Когато става дума за цена, при Aston тя е значително по-ниска от тази на Panamera. Плаща се за марката и за представителност.
.jpg)
Вероятно от Porsche ще продават десет пъти повече от Panamera в сравнение с Rapide и въпреки това на чисто емоционално равнище, Aston e по-въздействащ (бел. на automedia.bg – не забравяйте, че сравнението се прави от англичани).

При относително близко техническо равнище, по-изгодна цена и по-силно емоционално въздействие, изберете Rapide без да се колебаете, съветват своите читатели редакторите от AutoCar.
