IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera

В новият си брой британското списание AutoCar прави интересно сравнение между Aston Martin Rapide и Porsche Panamera Turbo.

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera
От двете фирми твърдят за ексклузивност и висока динамика, за лукс и високо качество на своите модели, но кой е по-добър и най-важното, кой си заслужава да бъде купен, ако имате такива възможности и намерения? 



Двата спортни автомобила с форма на купе и комфорт на седан имат доста общо като идеология и цели, но са съвсем различни като изпълнение и дизайн. Porsche Panamera e със системата за принудително впръскване на горивото при двигателя V8 с обем 4.8 литра, като го комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя. Предаването е към четирите колела, в интериора доминира голям информационен интерфейс. 



Двигателят на Aston Martin е доста по-традиционен, атмосферен с V12 и обем 6.0 литра. Движението се предава само към задните колела, а скоростната кутия е стандартна, автоматична с шест степени. 



Външният вид на Aston (според сравнението на AutoCar), е великолепен и блестящ, този на Panamera e добър и практичен. По отношение на динамиката Porsche е по-добър. С мощност 493 к.с. Porsche изпреварва Aston, който има мощност от 470 к.с. Още по-голяма е разликата в полза на Panamera при максималния въртящ момент, който е 700 Nm, докато този на Rapide е 600 Nm. 



Нещо повече, максималният въртящ момент при Panamera e наличен още от 2250 об/мин, това е половината на оборотите нужни на Rapide за да достигне своя максимален въртящ момент. Това обаче, не влияе върху маневреността и поведението на пътя, където Rapide изглежда значително по-добре. 



Човек може да си помисли, че не са възможни повече промени по шасито на Rapide и то е просто съвършено. Управлението му е определено по-точно от това на Porsche, при това без да са нужни повече усилия. Кормилната система е съвършена и отговаря бързо на всяка команда. 



Като цяло Rapide е по-лек само с около 20 кг от Panamera, но на пътя изглежда, че тази разлика е по-голяма. Според извършилите теста по планинските пътища на Уелс, Aston никога не е останал зад Panamera, а управлението на немския автомобил е било по-скучно в сравнение с това на Aston. 



По отношение на ежедневната употреба, Porsche печели с повече практичност и обем. Неговото обслужване също така е по-лесно, без много клавиши и трудна навигация (каквато има при Rapide). 



Още по-голямо е предимството на Porsche при интериора, истински лукс и високо качество. Porsche има и по-ниско потребление, въпреки по-високите си динамични показатели. 



Има и по-висока приложимост и практичност с по-големия си багажник. Става и за излети в планината през зимата, благодарение на предаването 4х4 с него може да отидете и на ски, докато Rapide със задно предаване е по-уязвим при снежни условя. 



Малко изненадващо обаче, Rapide е по-тих, като това според тестващите е най-рафинираната кола в историята на Aston. Когато става дума за цена, при Aston тя е значително по-ниска от тази на Panamera. Плаща се за марката и за представителност. 



Вероятно от Porsche ще продават десет пъти повече от Panamera в сравнение с Rapide и въпреки това на чисто емоционално равнище, Aston e по-въздействащ (бел. на automedia.bg – не забравяйте, че сравнението се прави от англичани). 



При относително близко техническо равнище, по-изгодна цена и по-силно емоционално въздействие, изберете Rapide без да се колебаете, съветват своите читатели редакторите от AutoCar. 


 
0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Х ( преди 15 години )
    Е виж Поршето с тая конзола, като клавиатура на компютър то това няма научаване кое какво е.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Х ( преди 15 години )
    Въх тоя, Астън много як интериор и отвън май по-добре изглежда само тая решетка няма ли да измислят нещо накрая. Иначе и двете коли сигурно са невероятни.
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Deko ( преди 15 години )
    Не гледам снимки а цитирам резюме от хора които го тестват. Цитирах част от статията на Аутобилд. Не съм писал че разбирам ,дори не съм писал лъжи като теб как си се качвал на Рапида . За разлика от теб аз цитирам хора които на истина са седяли отзад и които дори са го карали и са го тествали. Ти може и по-картинки да си вадиш изводите аз цитирам очевидци. А в нета има много информация и не отнема много време да се провери. А лично за мен дизайна на Астона е единственото хубаво в британеца.
  • #19
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Georgiev ( преди 15 години )
    Има един пич, Deko, който пише и си мисли, че разбира. Карах Panamera на официален тест-драйв във Франкфурт пред IAA 2009, след което седнах и в Rapide, който бе представен на това изложение. Задните му седалки били декоративни! Пич, гледаш снимки и си мислиш, че разбираш нещо. Такива като теб една камара. Изказвайте "експертно" мнение ако сте карали колите. Aston не съм карал, но Порше-то е уникално на пътя. За сметка на това обеча изглежда много по-зле от Астон-а.
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    астъна е с много кофти табло! с тези безброй врътки и надписи е като някоя металорежеща машина с цпу! ами пътя кой ще гледа?!
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Teq angli4ani sa i lajci-Rapide e s okolo 100 000 evro po skap
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    истината е, че ако този тест го направят румънци и включат в него и дачия логан, и на нея ще намерят неща, с които да я похвалят! я цена, я разход, я пътен просвет....
  • #15
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Deko ( преди 15 години )
    Истината е следната Панамера ускорява до 100км. за 4,2сек. Астона за 5,3сек. Разликата не е голяма а огромна. Разхода на Панамера V8 е 12л. среден а на Астона V12 е 15л. Зданите седалки на Панамера са напълно използваеми за разлика от Астона ,при който са повече за декорация. А сега изненадата Астона е с цена от 180000евро а за Панамера 150000ево. Тоест Астона е 30000евро по-скъп ,или в Англичаните са получили отстъпка 40000евро или лъжат ,аз давам офицялните данни от дилърите.
  • #14
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    аутомедия, отново сгафихте при превода! поршето било с принудително впръскване на горивото. добре, ами астъна да не би да е с карбуратор?! правете разлика между въздух и гориво! и си намерате технически грамотен преводач! нали сте сайт за автомобили, не за земеделие?!
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Hmm mnogo stranna gledka shte e da vidish tova porshe zimata po nikoi planinski a i ne samo paninski pat v BG:)))akoshte 8x8 da e kato popadne v nikoi dalbok snejen kolovoz nai mngo da se zakopae i da predizvika zadrastvane:))Ako avtorite sa imali predvid niakoi Alpiski korort kadeto patishtata se pocistvat denonoshtno nesiatam che e problem da se idi tam na ski dori s bolid ot f1 :))Aa inace Astona izglejda dalec po privlekatelno prosto mu otiva s 4vrati za razlika ot porsheto :))