IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera

В новият си брой британското списание AutoCar прави интересно сравнение между Aston Martin Rapide и Porsche Panamera Turbo.

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera
От двете фирми твърдят за ексклузивност и висока динамика, за лукс и високо качество на своите модели, но кой е по-добър и най-важното, кой си заслужава да бъде купен, ако имате такива възможности и намерения? 



Двата спортни автомобила с форма на купе и комфорт на седан имат доста общо като идеология и цели, но са съвсем различни като изпълнение и дизайн. Porsche Panamera e със системата за принудително впръскване на горивото при двигателя V8 с обем 4.8 литра, като го комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя. Предаването е към четирите колела, в интериора доминира голям информационен интерфейс. 



Двигателят на Aston Martin е доста по-традиционен, атмосферен с V12 и обем 6.0 литра. Движението се предава само към задните колела, а скоростната кутия е стандартна, автоматична с шест степени. 



Външният вид на Aston (според сравнението на AutoCar), е великолепен и блестящ, този на Panamera e добър и практичен. По отношение на динамиката Porsche е по-добър. С мощност 493 к.с. Porsche изпреварва Aston, който има мощност от 470 к.с. Още по-голяма е разликата в полза на Panamera при максималния въртящ момент, който е 700 Nm, докато този на Rapide е 600 Nm. 



Нещо повече, максималният въртящ момент при Panamera e наличен още от 2250 об/мин, това е половината на оборотите нужни на Rapide за да достигне своя максимален въртящ момент. Това обаче, не влияе върху маневреността и поведението на пътя, където Rapide изглежда значително по-добре. 



Човек може да си помисли, че не са възможни повече промени по шасито на Rapide и то е просто съвършено. Управлението му е определено по-точно от това на Porsche, при това без да са нужни повече усилия. Кормилната система е съвършена и отговаря бързо на всяка команда. 



Като цяло Rapide е по-лек само с около 20 кг от Panamera, но на пътя изглежда, че тази разлика е по-голяма. Според извършилите теста по планинските пътища на Уелс, Aston никога не е останал зад Panamera, а управлението на немския автомобил е било по-скучно в сравнение с това на Aston. 



По отношение на ежедневната употреба, Porsche печели с повече практичност и обем. Неговото обслужване също така е по-лесно, без много клавиши и трудна навигация (каквато има при Rapide). 



Още по-голямо е предимството на Porsche при интериора, истински лукс и високо качество. Porsche има и по-ниско потребление, въпреки по-високите си динамични показатели. 



Има и по-висока приложимост и практичност с по-големия си багажник. Става и за излети в планината през зимата, благодарение на предаването 4х4 с него може да отидете и на ски, докато Rapide със задно предаване е по-уязвим при снежни условя. 



Малко изненадващо обаче, Rapide е по-тих, като това според тестващите е най-рафинираната кола в историята на Aston. Когато става дума за цена, при Aston тя е значително по-ниска от тази на Panamera. Плаща се за марката и за представителност. 



Вероятно от Porsche ще продават десет пъти повече от Panamera в сравнение с Rapide и въпреки това на чисто емоционално равнище, Aston e по-въздействащ (бел. на automedia.bg – не забравяйте, че сравнението се прави от англичани). 



При относително близко техническо равнище, по-изгодна цена и по-силно емоционално въздействие, изберете Rapide без да се колебаете, съветват своите читатели редакторите от AutoCar. 


 
0 от 500
  • #32
    12 rate up comment 2 rate down comment
    GP ( преди 15 години )
    ХАХАХМоже ли англичаните да не изкарат Асъна по-добър
  • #31
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Друго нещо, което ми е супер забавно в статията :) Защо снимките на Астона са с ляв волан , след като най-големия му пазар със сигурност ще е в Англия, а на Поршето са с десен ??!?!
  • #30
    8 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    zabelqzvate li 4e centralnata konzola na Panamera e kato dizaina na telefon Vertu toest istinsko biju Aston Martin e po klasi4eski dokato Porsche e po inovacionen i tehnologi4en i vse pak tova ne e kola za systezaniq a raznovidnost na limozina ;)
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    Az da sum kazal neshto za Astona? Pich opitvam se da ti kaja, che choveka naistina moje da e napravil tova koeto kazva i naistina moje da ne mu haresalo... Problema e ce vednaga trqq da revnete - au ti lujec kak si kacval - da be da... ala bala... i izvinqvay ama svuchi dosta neseriozna tova koeto kazvash - koi kakvo kazal i koi si citiral... Az lichno dokato ne razbera sam ne govor ako ti si vadish zakliucheniq za neshtata ot chujdi mneniq znachi nqmam kakvo poveche da ti kaja... bye!
  • #28
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    защо са го оставили без багажник астън мартин? Уж четириместен спортен автомобил , пък хората багажа къде да го държат?
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Deko ( преди 15 години )
    Не е нужно да го познавам ,за да го преценя а ти познаваш ли го? Хайде поне да не се правиш на различен човек ,че много си личи. Както писах аз цитирам хора които са ги карали и са дали мнение. Ако той е 1.20м висок и му е добре отзад добре. Но хора с нормална височина казват ,че отзад не може да се стои, какво толкова съм написал? Вземи си Аутобилда и го прочети тогава и на теб ,ако не си същия ще ти стане ясно колко се е качвал на Астъна и колко е карал Панамера.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    Ave Deko mnogo si predvidim pich... Oste kato chetoh komentara na Georgiev i si predstavqh tochno izrechenieto "не съм писал лъжи като теб как си се качвал на Рапида" smqqqqqh! Ti poznavash li go picha vsishtnost? Super ogranichalki ste chestno az sum karal A4 Cabrio za 100 i neshto hilqdi leva, Golf R32... Ne che se naduvam ama mi e kef da predvidq nishtojniq ti komentar po moi adres - GO!
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Mareapower ( преди 15 години )
    Ахаха..., сега го забелязах и ми хрумна, вижте англичанчето колко е изискано, има си диванче в багажника, за да си пиеш следобендия чай :D:D:D, а ако си тинейджър с такава кола си е пейка, да поседнеш с приятелката... .
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Mareapower ( преди 15 години )
    А поршето с тия клавитури отпред и отзад... . Същата работа. И двете коли изглеждат страхотно обаче, особенно Астън Мартин-а... . Чудни са и дечките
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тц,тц ( преди 15 години )
    Карал си Панамера и Рапид ама на куково лято. Ееех децата пак са дишали лепило.