IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera

В новият си брой британското списание AutoCar прави интересно сравнение между Aston Martin Rapide и Porsche Panamera Turbo.

Aston Martin Rapide vs Porsche Panamera
От двете фирми твърдят за ексклузивност и висока динамика, за лукс и високо качество на своите модели, но кой е по-добър и най-важното, кой си заслужава да бъде купен, ако имате такива възможности и намерения? 



Двата спортни автомобила с форма на купе и комфорт на седан имат доста общо като идеология и цели, но са съвсем различни като изпълнение и дизайн. Porsche Panamera e със системата за принудително впръскване на горивото при двигателя V8 с обем 4.8 литра, като го комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя. Предаването е към четирите колела, в интериора доминира голям информационен интерфейс. 



Двигателят на Aston Martin е доста по-традиционен, атмосферен с V12 и обем 6.0 литра. Движението се предава само към задните колела, а скоростната кутия е стандартна, автоматична с шест степени. 



Външният вид на Aston (според сравнението на AutoCar), е великолепен и блестящ, този на Panamera e добър и практичен. По отношение на динамиката Porsche е по-добър. С мощност 493 к.с. Porsche изпреварва Aston, който има мощност от 470 к.с. Още по-голяма е разликата в полза на Panamera при максималния въртящ момент, който е 700 Nm, докато този на Rapide е 600 Nm. 



Нещо повече, максималният въртящ момент при Panamera e наличен още от 2250 об/мин, това е половината на оборотите нужни на Rapide за да достигне своя максимален въртящ момент. Това обаче, не влияе върху маневреността и поведението на пътя, където Rapide изглежда значително по-добре. 



Човек може да си помисли, че не са възможни повече промени по шасито на Rapide и то е просто съвършено. Управлението му е определено по-точно от това на Porsche, при това без да са нужни повече усилия. Кормилната система е съвършена и отговаря бързо на всяка команда. 



Като цяло Rapide е по-лек само с около 20 кг от Panamera, но на пътя изглежда, че тази разлика е по-голяма. Според извършилите теста по планинските пътища на Уелс, Aston никога не е останал зад Panamera, а управлението на немския автомобил е било по-скучно в сравнение с това на Aston. 



По отношение на ежедневната употреба, Porsche печели с повече практичност и обем. Неговото обслужване също така е по-лесно, без много клавиши и трудна навигация (каквато има при Rapide). 



Още по-голямо е предимството на Porsche при интериора, истински лукс и високо качество. Porsche има и по-ниско потребление, въпреки по-високите си динамични показатели. 



Има и по-висока приложимост и практичност с по-големия си багажник. Става и за излети в планината през зимата, благодарение на предаването 4х4 с него може да отидете и на ски, докато Rapide със задно предаване е по-уязвим при снежни условя. 



Малко изненадващо обаче, Rapide е по-тих, като това според тестващите е най-рафинираната кола в историята на Aston. Когато става дума за цена, при Aston тя е значително по-ниска от тази на Panamera. Плаща се за марката и за представителност. 



Вероятно от Porsche ще продават десет пъти повече от Panamera в сравнение с Rapide и въпреки това на чисто емоционално равнище, Aston e по-въздействащ (бел. на automedia.bg – не забравяйте, че сравнението се прави от англичани). 



При относително близко техническо равнище, по-изгодна цена и по-силно емоционално въздействие, изберете Rapide без да се колебаете, съветват своите читатели редакторите от AutoCar. 


 
0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    GastonFeb ( преди 15 години )
    Миризлив пак ли те хванаха бе "пич" много зле а Сега Панамери и Астон Мартини ли лъжеш че си карал бе *** селско клошарче . Миризма когато си виждал само Хюндай недей да обясняваш колко било лошо Поршето. А гледам че в типичния си стил се правиш на няколко човека хаааа жалък,жалък карал си ги колкото и петицата за 100 бона дето още хората си чакат парите като те хванаха че лъжеш. Смешна миризма като караш *** ,не плюй по корли които струват повече от цялата покъщина на цялата ти рода.
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    aaaaaxaxaxaxa chakay chakay izvinqvay!!! ti si mislish che az sum Georgiev zashtoto go zashtitavam li :D xaxaxaxaaxxa izchezni ve smeshko!
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    Ave piiich ti ludna li? Az si pisha imeto vinagi!!! Smenqm kirlica zashtoto nqkoi tikvenici si zaslujavat da im pisha na shliokavica! ti si edin ot tqh. Iiiii PIIICH q procheti pak che stana za smqh - az ne sum karal tezi koli!!!!!!!!!!!!! i ne sum go kazval!!!!!!!!! :D :D :D :D aide begay!
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    K=E=R=S ( преди 15 години )
    ха ха ама как да не си един и сcщ като пишеш по един и същи начин ха ха. Чета и направо не мога да спра да се смея , като сменяш кирилица с латиница не става ,трябва и обръщението да смениш ПИИЧ! Като пичосваш се издаваш , а Рапид и Панамера си карал само в сънищата . ха ха карал бил ,поне като лъжеш се не се изхвърляй чак толкова.
  • #38
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    двигателч на астона v12 ще има разход поне 2 пъти повече от на поршето, а да не говорим че панамера S която е на 400 коня също ще има по добри динамични характеристики от астона и струва под 100000 евро така че астона е губещ отвсякъде
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    да те поправя малко панамера турбо се намира и за 120000 евро в мобиле.де на 0 км така че разликата става 60000 евро което си е сериозна цифра
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    G.J. ( преди 15 години )
    Ако имах възможноста да избирам ,без да се замислям ще взема Поршето, и не щото повече върви ,по-малко харчи има и биващ багажник и 4Х4 . Астон Мартин е много красив автомобил ,но в пета предавка стана за смях модела DB9 при потегляне скъса ангренаж , с хеликоптер дойдоха механиците смениха директно на пистата ангренажа и тъкмо се вдигнаха от земята и русата водеща даде пълна газ и моментално скъса и втория, механиците обратно на пистата го смениха и помолиха водещата да не потегля с пълна газ
  • #35
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MaXx^GaBbeR ( преди 15 години )
    Всякакви подобни изпълнения се опит за копиране на maserati quattroporte . И винаги са неуспешни в сравнение с оригинала . Безспорно са висок клас коли ... ама безспорно са и грозни 4тириврати .. по-добре да си правят купета поне да не се излагат и да хвърлят пари на вятъра .
  • #34
    11 rate up comment 0 rate down comment
    DaniBoy ( преди 15 години )
    И двете коли са супер.Дано да можем да си ги позволим някой ден.Аз пък съм карал Рапид. Ама Рено Рапид :) . Приятен ден на всички.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    tozi model ne se sglobqva v UK a v Austria ... moje i da nqma o6te Rapide s desen ;)