IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW X5 по-модерен и по-ефективен

Компанията от Мюнхен преработи големия си всъдеход и намали разхода на двигателите.

BMW X5 по-модерен и по-ефективен


Точно четири години след появата на актуалната версия на Х5 на пазара, баварците правят фейслифт. Както е обичайно за BMW, промените в дизайна са по-скоро леки. Чак на втори поглед се забелязва променената предница, която се е доближила до стила на Х6. Нова е предната броня, а също и позицията на фаровете за мъгла.

Сега е по-голям делът на елементите, лакирани в цвета на каросерията, което според дизайнерите на компанията, придава по-динамичен вид на автомобила, създавайки оптическата илюзия, че предницата е по-ниско до шосето. Същевременно по-големите въздуховоди трябва да свиделстват за по-високата мощност. Доста по-малка е черната пластмасова „премяна“ в долната част на каросерията. Дневните LED светлини са кръгли, нов е дизайнът отвътре на стоповете.



Всъдеходът Х5 вече е оборудван с най-новата генерация на системата iDrive, а дисплеят има размер от 6,5 до 8,8 инча. Контролерът разполага с директни бутони за избор, което спомага за бърза смяна между различните функции. Автомобилът разполага и с нови спомагателни системи като автоматично регулиране на дистанцията, разпознаване на знаците по пътя и т.нар. „Side View“ система. При нея две камери, разположени в предните калници наблюдават пътната обстановка от двете страни и напред и пренасят картината на дисплея вътре в автомобила. За повече комфорт е добавен и Head-up-Display – системата, която показва различни данни директно на предното стъкло.



Двигателите под капака на Х5 трябва да са станали с до 10% по-ефективни (с по-нисък разход и по-ниски вредни емисии) благодарение на турбо технологията и директното впръскване при бензина. Всички те отговарят на нормата Euro 5. Ефектът на икономия се постига с познатите „EfficientDynamics“ мерки, но старт – стоп система няма на борда.

Новата топ версия е X5 xDrive50i, чийто 8-цилиндров агрегат разполага с 407 к.с. По-надолу в йерархията по мощност е xDrive35i с 6-цилиндров редови двигател с 306 к.с. и променливо управление на клапаните Valvetronic.

При дизеловите версии предложенията са: xDrive40d с 306 к.с. и xDrive30d с 245 к.с. Двата мотора са 6-цилиндрови и трябва да се задоволяват със 7,5 л/100 км среден разход.



Силата при всички Х5 модели се пренася от новата автоматична скоростна кутия с осем степени. Предаването на движението към четирите колела е перманентно с електронно разпределение на усилието между предната и задната ос. В нормалния случаи отоношението е 40:60 в полза на задната ос.

Вижте още снимки

Видео
0 от 500
  • #59
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Искаш ли с мен да хванеш бас за 1000 лева, че Audi R8 наистина има Lamborgini Gallardo, черно на цвят и още е с чужбите номера? Не, че нещо, ама да изкарам някой лев от теб. Даже ще те заведа лично там, където го държи :)
  • #58
    1 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 15 години )
    Понякога се чуда, дали не е по-добре без коментарите.....
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    По грозна кола от това не съм виждал . Прилича на хладилник на колела а пък таблото все едно че е рафт за буркани . И то за толкова много пари . *** .
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    да прав си но много журналисти също си имат насърце определена марка така че субиктивизма винаги го има естественно е въпрос на лични предпочитания когато човек си избира автомобил дали иска да е по мощен дали да е по стабилен или по конфортен и тн... фактори много затова казвам че неможе да се оповаваме само на написаното от някой никой не си взима кола така а се качва и кара и ако му хареса копува !
  • #55
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    това коеето си написал е показателно за умствените ти възможности ! съвсем иронично го бях налисал но ти си албански реотан ! как да се убиди човек от теб незнам толкова можеш ! и пиши по темата !
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    .................... ( преди 15 години )
    krasavec
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !?!? ( преди 15 години )
    А дали трябва да се доверяваме на списанията? Факт е ,че досега няма марка да е оспорила тест на Ауто билд или Ауто мотор и спорт и не само това ,но която и да е марка като изкара нов модел още преди да е отишъл на изложението се канят журналистите от автомобилните списания да тестват първи. Явно не лъжат чак толкова много.
  • #52
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !?!? ( преди 15 години )
    Не че се заяждам но в сериозните списания се тестват еднакви модели,коне или поне близки като характеристики. Тестват се спирачен път,ускорения,еластичност,окачване,разход на гориво,обем,простор,газене, ъгли на изкачване,спускане и пр. Като видиш числата и се ориентираш. Никога не съм виждал кола да бие във всички категории, така ,че всеки сам може да си прецени ,кои качества са му нужни ,персонално на него ,за да избере най-доброто за нуждите си.
  • #51
    1 rate up comment 0 rate down comment
    АВДИ ( преди 15 години )
    Какъв тест ще правиш с горепосочените.Виж колко си ***, тези двата модела не са в един клас. Ще сравняваш М3 с РС4 , но кво се чудя може да си и ЯМБОЛСКИ ***.
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    Не Плащам Данък Мнение,Пък и Да Плащам Мога да си Го Позволя! Така че на мен не ми пука какво е вашето мнение то не е от никкво значение за мен ! ;)