IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW X5 по-модерен и по-ефективен

Компанията от Мюнхен преработи големия си всъдеход и намали разхода на двигателите.

BMW X5 по-модерен и по-ефективен


Точно четири години след появата на актуалната версия на Х5 на пазара, баварците правят фейслифт. Както е обичайно за BMW, промените в дизайна са по-скоро леки. Чак на втори поглед се забелязва променената предница, която се е доближила до стила на Х6. Нова е предната броня, а също и позицията на фаровете за мъгла.

Сега е по-голям делът на елементите, лакирани в цвета на каросерията, което според дизайнерите на компанията, придава по-динамичен вид на автомобила, създавайки оптическата илюзия, че предницата е по-ниско до шосето. Същевременно по-големите въздуховоди трябва да свиделстват за по-високата мощност. Доста по-малка е черната пластмасова „премяна“ в долната част на каросерията. Дневните LED светлини са кръгли, нов е дизайнът отвътре на стоповете.



Всъдеходът Х5 вече е оборудван с най-новата генерация на системата iDrive, а дисплеят има размер от 6,5 до 8,8 инча. Контролерът разполага с директни бутони за избор, което спомага за бърза смяна между различните функции. Автомобилът разполага и с нови спомагателни системи като автоматично регулиране на дистанцията, разпознаване на знаците по пътя и т.нар. „Side View“ система. При нея две камери, разположени в предните калници наблюдават пътната обстановка от двете страни и напред и пренасят картината на дисплея вътре в автомобила. За повече комфорт е добавен и Head-up-Display – системата, която показва различни данни директно на предното стъкло.



Двигателите под капака на Х5 трябва да са станали с до 10% по-ефективни (с по-нисък разход и по-ниски вредни емисии) благодарение на турбо технологията и директното впръскване при бензина. Всички те отговарят на нормата Euro 5. Ефектът на икономия се постига с познатите „EfficientDynamics“ мерки, но старт – стоп система няма на борда.

Новата топ версия е X5 xDrive50i, чийто 8-цилиндров агрегат разполага с 407 к.с. По-надолу в йерархията по мощност е xDrive35i с 6-цилиндров редови двигател с 306 к.с. и променливо управление на клапаните Valvetronic.

При дизеловите версии предложенията са: xDrive40d с 306 к.с. и xDrive30d с 245 к.с. Двата мотора са 6-цилиндрови и трябва да се задоволяват със 7,5 л/100 км среден разход.



Силата при всички Х5 модели се пренася от новата автоматична скоростна кутия с осем степени. Предаването на движението към четирите колела е перманентно с електронно разпределение на усилието между предната и задната ос. В нормалния случаи отоношението е 40:60 в полза на задната ос.

Вижте още снимки

Видео
0 от 500
  • #89
    3 rate up comment 0 rate down comment
    unAbated ( преди 15 години )
    Ti pone si po-umen ne sravnqvai modeli koito gi razdelqt 4 godini...
  • #88
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Nabludatel ( преди 15 години )
    Адресирано до такива "умници", като теб!Ако не разбираш английски - викни някой да ти го преведе:
  • #87
    1 rate up comment 1 rate down comment
    aUDIFEN!! ( преди 15 години )
    AUDi poi aku=alomin 4X$
  • #86
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А ти как би обяснил факта, че Auto Bild нямат форум? Топ Гиър например имат и ако си недоволен или доволен от списанието и тв шоуто, можеш да изкажеш свободно мнението си. Много пъти съм забелязвал нередности. Например за един и същ показател в теста, АБ изкарват едната кола много по-добра, а аутомотор унд шпорт - другата! Тия тестове в доста голяма част са субективни, но явно никой не се съобразява с това и почват хвалбите, колко пъти едикоя си кола печелила тестовете.
  • #85
    1 rate up comment 2 rate down comment
    l ( преди 15 години )
    За да каже някой, че Ауди превъзхожда БМВ по какъвто и да е показател, значи никога не се е качвал в двете возила. Несериозно е...
  • #84
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Nabludatel ( преди 15 години )
    Всъщност новата модификация - 306к.с. на SD-мотора на BMW го утвърждава като най-добрия дизел в класа си. Audi също не спи - модела S4 за пръв път е по-добър от аналогичното BMW335i и то по всички показатели. А двигателя 3.0TFSI e 1 за 2009г.
  • #83
    1 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    И то е не само кожата по седалките,а и куп други глезотийй...
  • #82
    1 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Нямам нищо против теб пич,ама каква е тази кожа,защото П.Пенчовски от Порше София ми е приятел и доста често пия кафе в шоурума на Ауди и цените им ги знам,няма кожа за 70 000лв. това го знам със сигурност,може да си богат търговец на коли но си се заблудил...дори Ауди Ексклузив пълен обхват при А8 е към 40 000лв.
  • #81
    2 rate up comment 1 rate down comment
    nema nema ( преди 15 години )
    Abe kvoto i da si govorim vsi4ko si e strogo individualno- nqma nai-dobra kola,nai dobar shofior.Ako imam pari shte karam tva i tva - no nqmam i nqma smisal da se vliza v glupavi sporove.Kato si kupuvam kola nqma da robuvam na 4ujdoto mnenie - vapros na vkus i ot vpe4atlenie ot predishen dopir s markata i modela,no i s1s finansovoto polojene PEACE TO EVERYBODY
  • #80
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    това е еахти смотаната четириколка.