

Точно четири години след появата на актуалната версия на Х5 на пазара, баварците правят фейслифт. Както е обичайно за BMW, промените в дизайна са по-скоро леки. Чак на втори поглед се забелязва променената предница, която се е доближила до стила на Х6. Нова е предната броня, а също и позицията на фаровете за мъгла.
Сега е по-голям делът на елементите, лакирани в цвета на каросерията, което според дизайнерите на компанията, придава по-динамичен вид на автомобила, създавайки оптическата илюзия, че предницата е по-ниско до шосето. Същевременно по-големите въздуховоди трябва да свиделстват за по-високата мощност. Доста по-малка е черната пластмасова „премяна“ в долната част на каросерията. Дневните LED светлини са кръгли, нов е дизайнът отвътре на стоповете.

Всъдеходът Х5 вече е оборудван с най-новата генерация на системата iDrive, а дисплеят има размер от 6,5 до 8,8 инча. Контролерът разполага с директни бутони за избор, което спомага за бърза смяна между различните функции. Автомобилът разполага и с нови спомагателни системи като автоматично регулиране на дистанцията, разпознаване на знаците по пътя и т.нар. „Side View“ система. При нея две камери, разположени в предните калници наблюдават пътната обстановка от двете страни и напред и пренасят картината на дисплея вътре в автомобила. За повече комфорт е добавен и Head-up-Display – системата, която показва различни данни директно на предното стъкло.

Двигателите под капака на Х5 трябва да са станали с до 10% по-ефективни (с по-нисък разход и по-ниски вредни емисии) благодарение на турбо технологията и директното впръскване при бензина. Всички те отговарят на нормата Euro 5. Ефектът на икономия се постига с познатите „EfficientDynamics“ мерки, но старт – стоп система няма на борда.
Новата топ версия е X5 xDrive50i, чийто 8-цилиндров агрегат разполага с 407 к.с. По-надолу в йерархията по мощност е xDrive35i с 6-цилиндров редови двигател с 306 к.с. и променливо управление на клапаните Valvetronic.
При дизеловите версии предложенията са: xDrive40d с 306 к.с. и xDrive30d с 245 к.с. Двата мотора са 6-цилиндрови и трябва да се задоволяват със 7,5 л/100 км среден разход.

Силата при всички Х5 модели се пренася от новата автоматична скоростна кутия с осем степени. Предаването на движението към четирите колела е перманентно с електронно разпределение на усилието между предната и задната ос. В нормалния случаи отоношението е 40:60 в полза на задната ос.
Вижте още снимки
Видео